donderdag 27 juni 2013

Vervolg van de Galileosok en een uitstapje naar Deventer.

Voordat ik met de voet verder ga ben ik alvast met
de tweede sok begonnen nu de "kleine hiel breien"
nog in mijn geheugen zit zodat ik twee gelijke exemplaren krijg.

Willemien van Bommelmien als ervaren sokken breister staat me bij als het even niet lukt en legt het allemaal heel duidelijk uit zodat ik weer verder kan.

Het breien gaat bij mij super langzaam en nu weet ik hoe dat komt. Ik begin en na een paar naalden leg ik het neer en ga even iets anders doen en dat herhaalt zich. Je kan beter even een uurtje achter elkaar breien want dat schiet tenminste op, dat ga ik dus proberen want er zijn zoveel leuke patronen en ik wil voor de winter een heel stel warme sokken!!!



In Deventer mijn geboortestad is een jaartje geleden een winkel gekomen  http://www.dol-op-wol.nl/index.html met o.a hand geverfde garens.

Omdat je voor sokkenwol maar 100 gram nodig hebt heb ik mezelf maar eens verwent met een coon van Schoppel Wolle de Fliegende Untertasse.
Hiermee brei je in tricotsteek de prachtigste kleuren patronen ,roze, grijs, wit en een beetje groen net toveren.
Deze bol van Lana Grossa lijkt me wel leuk om kabels e.d mee te breien , plannen genoeg nu nog een beetje doorbreien.

5 opmerkingen:

  1. O, wat herkenbaar! Ik laat me ook steeds weer afleiden door van alles,maar dat heb ik tegenwoordig met elke activiteit. Tsja, en dan duurt alles een stuk langer ;-)
    Je sokken worden al erg mooi en met de volgende paren zal het ook wel helemaal goed gaan komen met zulke prachtige garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie garens heb je in het vooruitzicht liggen. Dan lukt het vast om lekker door te breien. Ik ben heel benieuwd naar je sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent heerlijk aan het sokken breien! Ze worden zo mooi.. En ja, dat weglopen en weer wat anders gaan doen, dat gebeurt hier ook.. Misschien helpt het je als je je verplicht om een half uur achter elkaar te breien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schiet al lekker op met je sokken. Gewoon door breien. Je hebt prachtig garen gekocht. Met die vliegende schotel kun je 2 gelijke sokken breien; zo is het opgewonden. Dat zul je wel gehoord hebben in die prachtige winkel. Het is één van de wol winkels waar ik ook graag een keer naar toe wil. Doe ik vast nog eens. De andere bol wol is ook prachtig.
    Succes met het breien van je witte sokken die moeten eerst maar klaar en dan ....... Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen zit in de kont noemen ze dat hier, heb er zelf ook last van. Toch maar even concentreren op je sokken, want ze worden prachtig. Er liggen ook mooie wolletjes te wachten. Succes en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen