maandag 10 juni 2013

Ja hoor ze staan op de pennen aangestoken door Willemien met de Galileo sokken patroon. Dat is héél wat anders dan omslagdoeken, je hebt haast niks in je vingers en ook nog zo pietepeuterig op een paar houten  sokkennaaldjes van 15 cm kort en 3 mm dun.
Het is een Kal oftewel mee brei sok en het verschijnt in gedeeltes op de website van http://www.worldofyarn.nl/ waar ook prachtige wolletjes te zien zijn.

Omdat mijn printer kuren heeft heb ik het patroon overgeschreven en na twee keer overnieuw beginnen kwam ik tot de conclusie dat ik daar iets vergeten was.

Wat ik nou zo leuk aan het patroon vind is ook de kraaltjes die over het midden lopen. Eerst een klein boordje met kabeltjes van 2 steken en dan zie je het eeste kraaltje van het beenstuk.
 8 naalden patroon herhaling tot het been lang genoeg is.
Nou dan mag ik nog wel ff en te bedenken dat  de tweede sok hetzelfde moet worden....

Op deze foto kan je de mooie houten naaldjes zien, wel uitvergroot!!!het verschilt niet veel van de Saté stokjes. Wolwitte sokkenwol, 100 gram-420 meter
Het leuke van sokkenbreien zijn de patroontjes, niet meer voor de Pronkrol maar gelijk een product.
En wat is nou fijner dan heerlijke warme voeten , je ziet ik moet mezelf wel moed in spreken.

10 opmerkingen:

  1. Wat een knap priegelwerk! Het ziet er heel veelbelovend uit hoor, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk, Roos! Nog even .., en jij steekt mij weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn zoveel mooie sokkenpatronen en zulk mooi garen en je hebt maar 100 gram nodig en inderdaad het werkt aanstekelijk.

      Verwijderen
  3. leuk en mooi die wolwitte wol! ik vind t erg leuk sokken breien en wat ook zo leuk is..je hoeft niks in elkaar te naaien..af is af! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent al lekker bezig! Jij kunt nu direct doorgaan met het beenstuk, terwijl ik daar 14 dagen op moest wachten... en je kunt gelijk doorgaan met de hiel, want die is vandaag vrijgegeven. Ik ben daar net aan begonnen. Ik brei 2 sokken tegelijk op een rondbrei naald (magic loop); dan heb je geen last van het tweede sok syndroon.....:) Je kunt natuurlijk ook op een ander stel naaldjes de tweede sok gelijk mee op breien, dat wordt ook vaak gedaan.
    Succes. Je boordje en het eerste kraaltje zien er prima uit. Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even gekeken bij de hiel en of ik daar ooit uitkom ??? Misschien al breiende dat het me duidelijk wordt. Jij bent al ver en dan nog wel 2 sokken tegelijk maar dat is wel handig. Als ik het ene been af heb(zet ik even op andere pennen) begin ik met de andere zodat ik alles nog fris in het geheugen heb en daarna de hielen, groetjes Roos.

      Verwijderen
    2. De hiel heb ik klaar. Niet echt moeilijk, eigenlijk heel gewoon; ik heb natuurlijk al heel veel hielen gebreid. Als je precies doet wat er staat lukt het vast wel en anders kan ik je misschien op afstand helpen via de mail.
      Groet, Willemien.

      Verwijderen
  5. Oh wat leuk dat jij sokken breit! Op mijn weblog staat een basispatroon voor sokken. Misschien kun je daar wat mee voor wat betreft de hiel, tenminste als het een gewone hollandse hiel moet zijn...
    Veel breiplezier!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het lang geleden dat ik nog eens kwam kijken. Je hebt een mooie omslagdoek gehaakt en nu mooie sokken met kraaltjes.
    Heel mooi!!!
    groetjes
    ferme marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het begin ziet er al goed uit. Het breien met korte pennen went snel. Veel plezier en succes ermee. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen