dinsdag 4 juni 2013

De Bloemendeken is af en als Omslagdoek heerlijk behaaglijk.

Het is een vrolijk doek geworden door de gehaakte kleurige bloemen en het was zo leuk om met een gekleurde sokkenwol toch verschillende bloemen te haken. Ik heb ze gelijk aan elkaar gehaakt en af en toe op kleur gesorteerd.
Gelijk na elke bloem de draden aan de achterkant afgehecht. Als je laatste bloem gehaakt is, is de doek helemaal af. Ik heb er voor gekozen om er geen rand aan te haken zodat het lekker bloemig blijft.








Het paarse vest voor mijn kleindochter is ook bijna af en tijd voor iets nieuws.........
 Ik zag vanmiddag bij http://bommelmien.blogspot.nl/  Willemien prachtige sokken en dat lijkt me wel wat.
Vorig jaar heb ik een paar eenvoudige sokken voor mijn moeder gemaakt en nu een uitdaging om met een mooi patroontje aan de brei te gaan. De pennen heb ik al klaar liggen nu nog mooie wol zoeken.

9 opmerkingen:

  1. Prachtig Roos, lekker vrolijk! HEt is weer een waar kunstwerk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supermooi en ook vrolijk is ie geworden zeg...ik krijg er zelf zin in! en leuk..iets nieuws!! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige omslagdoek. Super mooi garen heb je er voor gebruikt.
    Toch zal je hem even in de kast moeten leggen want deze week is het er te mooi weer voor. Gelukkig!

    Fijne dag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, ik vind je omslagdoek geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend, Roos! Zo mooi met al die kleuren. Ik vind het een plaatje.
    Sokken breien is ook leuk om te doen: lekker als klusje tussendoor. Ik ben benieuwd welk motiefje je gaat breien.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend wat is deze doek toch prachtig geworden, super gedaan en zulke mooie wol. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige omslagdoek! Wat heb je dat mooi gedaan. Alle lof.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een erg fleurig resultaat! Echt een heel leuk effect met die prachtige wol. Op zo'n bewolkte dag als vandaag is zo'n omslagdoek wel prettig en jij vrolijkt gelijk de boel op met al die leuke bloemetjes!
    Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige en fijne bloemensjaal/deken is het geworden. Die sla je snel eens om je heen en wordt er dan meteen warm en blij van.

    BeantwoordenVerwijderen