vrijdag 5 april 2013

Met mijn zus naar de Breidag geweest...

Wat hebben we genoten van ons jaarlijkse uitstapje naar de  de "Breidag", zoveel wol soorten en zoveel kleuren en wat is kiezen dan moeilijk.
Mijn oog viel gelijk op een prachtige Jawoll Magic 6-ply Toverbol, in de kraam van  Marieke van de breiboerderij
Wat ik er mee moest wist ik nog niet maar thuis een proefje gemaakt en het wordt de bloemen van de  bloemen deken van Arne en Carlos.


Bij Stof tot verven vond ik een wolwitte sokkenwol voor het nodige contrast en ik moet nog even tussen mijn wolletjes kijken naar een donkere kleur.
Als ik met zoveel kleuren werk dan ga ik uit van 1 hele lichte en 1 hele donkere kleur en de rest zijn de medium kleuren.
Het fijne van deze Duizendschoon bloemen ( zo noem ik ze) dat je ze gelijk aan elkaar kan haken, ook de aanhecht draadjes dat scheelt weer een hoop werk achteraf.
Elke keer ben ik weer benieuwd hoe de bloem kleurt en het is echt toveren met deze Toverbol en het maakt dat je er met plezier aan werkt.


13 opmerkingen:

  1. Wat wordt het leuk zeg! Spannend haken met zo'n bol!Nog niet eerder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren zitten er in de bol. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend leuk is om zo te haken.
    Het wordt in ieder geval een prachtige deken.
    Gezellig trouwens, om zo samen op stap te gaan!

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige toverbol.
    Want de bloemen worden schitterend.
    Dat was een geslaagd uitje,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een heel gaaf, fleurig bloemperk vol verrassingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig mooi. Je tovert de mooiste bloemen met deze wol. Ideaal; zoveel kleuren en je hoeft niet steeds af te hechten want de kleuren komen vanzelf....
    Gezellig hoor om zo samen met je zus een dagje HOBBY te doen. Wat heb je de bloemen prachtig op de foto gezet. Veel succes met je haakwerk; ik weet wel waar jij mee bezig bent dit weekend en de groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige wol!! Zo worden deze blommekes weer heel anders dan met felle kleuren, ik vind ze schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt heel mooie wol met een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig garen, een feestje om daar mee te haken.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het boek is ontzettend leuk. Die bloemetjes spreken mij ook erg aan. Je hebt er het perfecte garen voor gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat een mooi effect met die wol.
    Scheelt wel heel veel draadjes afhechten zo. Ik vind die bloemetjes ook zo leuk, maar die draadjes!
    Ook nog ff een reactie op je vorige berichtje over dat
    leuke patroontje van de lelietjes, doet me denken aan de tuin van mijn oma en opa, onder de perenboom stond het vol met die leuke bloemetjes. Kwam vandaag toevallig een soortgelijk patroon tegen op Ravelry (Raspberry Dream Stole, in het pools en engels), kun je zien bij Projects hoe het er ongeveer uit kan gaan zien. Snap de vertaling naar Rasberry Dreams overigens niet helemaal, maar ok, het patroon blijft leuk! Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lindy, ik ben mezelf aan het aanleren door gelijk met het wisselen van de nieuwe kleur de oude een stukje mee te haken en daar zie je niks van.Maar zo'n kleurenbol is wel gemakkelijk en om de begin en eind draad af te hechten doe ik dat ook met de haaknaald aan de achterkant even door een paar steken heen doorhalen.
    En die lelietjes zijn zo mooi maar zo moeilijk doordat je ook in spiegelbeeld breid. Na tich keren uit halen brei ik ze nu enkel, minder mooi maar beter voor m'n gemoedsrust, het moet wel leuk blijven. Het patroon op Ravelry is ook prachtig en dankjewel voor je reactie, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen dank, graag gedaan! En jij bedankt voor de tip over het mee haken van de 'oude' draad, scheelt weer 'draadjes-weg-werk-frustratie' achteraf!
    Wil het patroon van de lelietjes nog een keer uit gaan proberen, maar ben voorlopig nog met iets anders bezig wat ik eerst af wil maken.
    Was trouwens gisteren bij een tante, vond het wel grappig want zij liet me een borduurwerkje zien van: lelietjes der dalen! Ook heel mooi, alleen is borduren niet zo 'mijn ding'.
    Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen