maandag 29 oktober 2012

Update van de omslagdoek met verhaal...

Met de laatste rand bezig en na 3 naalden patroon breien kwam ik er achter dat er een fout zat, dus uithalen!
Dat word dan terugsteken want de draadjes zitten om elkaar heen en dat is me toch een klus.
Je denkt dat zijn  3 naalden maar wel van 470 steken, als ik brei dan doe ik ruim 1 uur over een naald.


Zien jullie al wat het worden??? héél véél beentjes en ik ben op de helft, als het af is volgt er nog wat kleuren van de zon en daarna gaat de schaar er in en wordt de knip bies opengeknipt.


Spannend want dan zie je de doek in zijn geheel en kan je de afmeting zien en met de draden afhechten kan ik gaan bedenken welke rand ik er omheen ga doen en  het verhaal in zijn geheel gaan vertellen.

  



14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige omslagdoek! Leuk die verschillende patronen en prachtige kleuren.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet de omslagdoek er nu al prachtig uit, zulke mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf het zeggen :-)
    Een ware kunstwerk. WOW!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow, dit is echt een kunstwerk in wording! Al die mooie persoonlijke figuren er in en al die fantastische kleuren!
    Dat wordt echt een omslagdoek voor speciale gelegenheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél bijzonder! Wat kan je toch goed inbreien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed hoor! Ziet er erg goed uit.
    Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een prachtige omslagdoek,mooie kleuren.
    Dat lijk me spannend,die schaar erin.
    Maar het is nu al prachtig,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. voor mij is het net een sprookjes shawl ...zo bijzonder....en wat goed dat je het op tijd zag van je fout.....ik ben benieuwd naar de driehoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleuren, ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat is dat balen om een stuk uit te moeten halen in zo'n werkstuk!
    Het wordt echt geweldig mooi, zo uniek!
    Je bent echt een kunstenares, Roos!!!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende omslagdoek, wat een karwij moet het geweest zijn om uit te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie sjaal! Ik lees met plezier je blogjes en omdat jij een ervaren breister met een rondbreinaald bent ben ik zo brutaal om je iets te vragen. Ik ben een kussenhoes aan het breien op een rond breinaald en nu is de draad van de breinaald gedraaid en zit er dus ook een draai in mijn kussenhoes. Denk jij dat dit als hij klaar is nog goed komt of moet ik hem uithalen en opnieuw beginnen? Alvast bedankt voor je antwoord en veel breiplezier! Groetjes van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annemarie als ik het goed begrijp dan is de opzetsteken toer met het sluiten voor het in het rond breien al gedraaid? Als dat het geval is komt het niet goed want dan zit er een twist in. Ik hoop dat je nog niet ver bent en opnieuw kan beginnen. groetjes en veel plezier met breien, Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah jammer ik was er al bang voor. Ik denk dat met de opzettoer de draai gemaakt is. Ik was nog niet heel ver, een cm of 8 dus ik ga maar opnieuw beginnen. Dank je wel voor je advies. Ik blijf je blog zeker volgen! Groetjes van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen