woensdag 5 september 2012

Weer een stukje verder met de "omslagdoek met verhaal"

Na de hartenrand (verliefd) volgt het eerste afspraakje.
Samen in een bootje naar een eilandje in het Tjeukemeer. Omdat het zou gaan regenen ging er een grote papaplu mee om te schuilen, op zich al heel romantisch.


De paraplu werd later een symbool als een sieraad in de vorm van een zilveren hangertje in plaats van vriendschapsringen, door mijn man gemaakt.
Het blauwe meer met de witte golfjes, de bootjes en ondergaande zon, de paraplu met een sterrenhemel ( de sterren zijn wel een beetje groot uitgevallen), zo is het allemaal begonnen.
En nu hoop ik dat ik het onderdeel van de Friesche Vlag in de paraplu  ingebreid krijg, het was tenslotte in Friesland waar alles begon.

Nu een paar leuke randjes zoeken voor ik met het volgende onderwerp begin.
De randjes komen uit het boek van Alice Starmore, een prachtig boek met allemaal mooie ingebreide motieven .


Over de kleuren moet ik altijd goed nadenken en na veel heen en weer geschuif en getwijfel hoop ik dat ik daar weer uitkom.
Het garen is van Holst Garn en heeft een prachtige
scala aan kleuren. Dat is natuurlijk om het je gemakkelijker te maken......

10 opmerkingen:

  1. Wauw Roos! Dat je dat zo uit de losse hand voor elkaar krijgt! Ik vind dit echt super knap en heel speciaal worden, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er mooi uit, bijzonder zo met al die verschillende motiefjes. Leuke blog heb je, ik zal zeker nog eens vaker langs komen.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roos wat mooi en wat bijzonder het verhaal van de sjaal, ik ben in diepe bewondering hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw omslagdoek vind ik wel heel bijzonder! Je breit jouw verhaal...Je gebruikt ook prachtig materiaal. Compliment is op z'n plaats. Veel succes en plezier met je gebreide levensverhaal. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Roos, zowel je verhaal als de omslagdoek...
    Je bent echt een kunstenares, je tovert met kleuren en vormen. SUPER!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een kunstenares in actie!
    Wow meis wat mooi! Wat knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat word dit toch schitterend, echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge, wat heb je al een eind gebreid! Prachtig om zo een heel levensverhaal in de omslagdoek te verwerken. De kleuren zijn ook schitterend. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om de kleuren goed uit te zoeken voor de motieven, maar tot nu toe vind ik het heel mooi!
    Veel plezier met het breien en puzzelen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dit een mooie shawl! Het verhaal erbij maakt het helemaal bijzonder!

    Mag ik vragen waar je Holst garen koopt?

    BeantwoordenVerwijderen