donderdag 22 maart 2012

Up date van de omslagdoek met verhaal...

Omdat ik nog steeds wacht op een pakketje met wol het harten randje gebreid. Want daar begon het toch mee ...*** verliefd ***

Even de achterkant laten zien met de knip bies, het is net een grote puntzak en binnen in zijn héél véél draadjes om af te hechten want ik wil wel zelf de kleur kunnen bepalen omdat het toch kleine inbreiranden zijn.
Nu kan ik niet verder want ik heb blauwe wol nodig voor het Tjeukemeer waar het eerste afspraakje begon.

Ik zie zoveel leuke Paashazen voorbij komen maar ik hou me in want de omslagdoek is toch wel bewerkelijk met al het tellen en het aantal steken.
Dat is flink aanbreien om iets resultaat te zien, het zijn toch ong. 220 steken en met het meevoeren van de kleuren moet je af en toe een huppeltje maken zodat je geen losse draden aan de achterkant krijgt en dat zijn héél véél huppeltjes in een naald.....


                                                                                
                                                                                                      
Een rand gemaakt met " voorjaarsbloemetjes" ze houdt van het voorjaar en van die vrolijke kleine plantjes, meer energie, plannen maken en de zon het kan haar niet  warm genoeg zijn.
De Lente heeft ook een speciale betekenis, een ontmoeting voor het leven tijdens een Paasvakantie op de camping in Friesland.

En dat wordt het volgende patroon zo gauw ik de blauwe wol binnen heb kan ik daar aan beginnen.

16 opmerkingen:

  1. Wauw! Dit wordt echt een zeer persoonlijk kunstwerk in de vorm van een sjaal... die zal je dochter nooit van haar leven meer weg doen. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi! De kleuren zijn ook schitterend - ik blijf volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 220 steken en allerlei huppeltjes maken ....... WOWWWWWWW meis ....... wat een werk!!!! Maar wat is het ongelovelijk mooi aan het worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Hoi Monique er is vast iets niet goed gegaan,groetjes Roos.

      Verwijderen
    3. Klopt, ik wou een reactie plaatsen en toen had ik op beantwoorden geklikt. Dat stond een beetje vreemd daarom heb ik mijn reactie verwijderd.
      Maar wat ik wou zeggen is dat ik de kleuren prachtig vind en het patroon ziet er geweldig uit. Heel knap, lijkt me moeilijk maar ik kan dan ook helemaal niet breien.

      Fijn weekend,
      Monique

      Verwijderen
  4. mooi!!!!! en de kleuren zijn ook al zo prachtig leuk met het breiverhaal en die bloemetjes ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder..., wat een prachtige kleurstelling! Je bent echt een kunstenares, Roos...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kleuren, hij wordt echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wat een mooie kleuren,ik vind het super knap want het is een moeilijk geheel.Een dikke pluim van mij.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi wat je hier maakt en ook het verhaal er bij. Heel bijzonder. Wat zal je dochter hier blij mee zijn als de omslagdoek klaar is!
    En die huppeltjes: zo heb je toch nog een paashaas-gevoel... ;)
    Ik ben heel benieuwd naar het volgende motiefje (en de kleuren!)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel bijzonder, heel mooi. Die bloemenrand is heel geslaagd. Ben benieuwd hoe je Fryslân in breiwerk omzet... pompeblêden?????
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Roos, wat is je omslagdoek mooi!!! het is zo plezant om te breien al die mooie kleuren. Je bent geweldig !!!
    groetjes
    ferme marie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. práchtig gewoon!! en hoe bijzonder vind ik het verhaal erbij...wat een bijzonder project! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij wordt prachtig en je blog is ook leuk!
    groetjes,
    Karin (Cloudsofdust)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je omslagdoek wordt echt heel bijzonder..
    Is je wol er inmiddels al.. je wilt vast graag weer verder..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen