zondag 11 maart 2012

Nieuwe opzet van de omslagdoek naar een basis patroon van Tistle.

Helemaal Happy, ik heb een prachtig patroon gevonden van een omslagdoek van Tistle by Needle Lady
die je zo kan downloaden op haar site bij Ravelry. Nu gaat het  mij om het grond patroon van de Triangel en haar aanpak sprak mij wel aan.

Je zet 21 steken op de naald waarvan aan weerszijden 4 steken voor de knipbies.
Dus 4 st. knipbies, 13steken voor de driehoek, 4 st. knipbies.

Op de rechte kant (goede) meerder ik 1 steek in de eerste steek na de 4 knipbies steken en in de op 1 na laatste steek vóór de 4 knipbies steken.
De averechte naald zonder meerderingen breien.



Door zo'n verdeling ontstaat er een mooie punt en als ik vergenoeg ben om rond te kunnen breien komen de 8 knipbies steken bij elkaar. Dan meerder ik 1 steek, elke naald aan weerskanten van de knipbies steken en ga ik beginnen met een patroon.
Super spannend hoe zich dit allemaal ontwikkeld en heb al wat patronen verzameld wat als symbolen staat in het leven van mijn dochter. Een omslagdoek met een verhaal..........

Vos en Luka zitten lekker in het zonnetje te genieten, oh maak je een foto??? dan kom ik wel even kijken.

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleur meis, ziet eruit als petrol-blauw!!!! Dat gaat weer een pronkstuk worden hoor!!!!!

    Heerlijk gezicht poezenbeesten in het zonnetje! Geloof dat iedereen geniet vandaag :-)

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je omslagdoek wordt prachtig, vast en zeker!
    Heerlijk hè, dat weertje! Ik heb nog even buiten gezeten met wat haakwerk, maar de wind is nog fris. Mooie frisse achtergrond heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begin is in ieder geval heel mooi. Ben erg benieuwd naar de patronen die je gaat inbreien. Je dochter treft het met zo'n moeder.
    Wat schijnt het zonnetje weer heerlijk vandaag. Je katten staan prachtig op de foto. Leuk hoor.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is het begin van een prachtige omslagdoek. Met een verhaal, dat maakt 'm nog bijzonderder! Je katten zijn heerlijk om naar te kijken, die koppies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er veelbelovend uit. Dit is ook een prachtige kleur. Heerlijk om mee te werken, lijkt me. Prachtig om de katten zo te zien zitten. Lekker genieten van het mooie weer.
    Veel plezier met breien!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke foto van Vos en Luka! Wij hebben ook het balkon afgeschermd, geeft een stuk meer rust. En wauw...wat een prachtige kleuren...dat gaat héél mooi worden! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een omslagdoek met een verhaal vind ik heel bijzonder! Mooi begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow..., wat mooi Roos! En dan die kleuren, ik vind het schitterend. Houd ons op de hoogte hè...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleuren,dat word een mooie omslagdoek,schitterend.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het echt heel mooi blauw waar je met gestart bent.
    Ik kom af en toe eens kijken hoe het wordt.
    Prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi werk maak je, en dit is inderdaad een hele mooie kleur.
    daar ik sinds een tijdje weer brei, en je site leuk vind volg ik je van nu af aan ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi werk maak je, erg mooie kleuren.

    http://duizendekruisjes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen