donderdag 9 februari 2012

Weer een randje er bij en er staan al heel veel steekjes op de naald.


Het moet een randje rozen voorstellen, je moet wel goed kijken en misschien van een afstandje. Er staan al heel wat steken op de naald en eigenlijk moet je een heel stel rondbreinaalden hebben en dat mis ik . Nu nog maar even op 4 naalden voordat ik op de rondbreinaald verder kan. Als je op naalden breid dan moet je goed oppassen dat je met het verwisselen de steek goed aantrekt anders wordt het zo slordig.

Ondertussen ben ik aan het bedenken over het volgende patroon, de tulpenrand komt wat later want daar wil ik er heel veel van maken.

Het bloemetjes gordijn hangt en werd steeds langer en langer.
De gebroeders Vos en Luka houden ook van bloemen en ik heb nu de onderkant ook even aan het stokje gehangen anders hou ik geen breedte meer over. De optie is de andere kant van de deur daar spelen ze niet.

15 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie dingen ben jij mee bezig, de shawl is geweldig, wat knap en prachtige kleuren en het gordijn vind ik ook helemaal leuk!!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zonde van je ongelofelijk leuke gordijn! Het staat echt super vrolijk! Dan toch maar aan de andere kant hangen, dan blijft het ook vrolijk ;-)
    Je omslagdoek wordt ook erg mooi zeg! Ik herken de rozen wel hoor. Wat een werk is dat zeg! Ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig gordijn.. Daar mogen de poezen inderdaad niet in gaan hangen..
    Ik vind de rand met de rozen ook heel mooi..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die rozen..! Ik kan goed zien dat het rozen zijn hoor, ze zijn goed gelukt..
    Vos en Luka moeten maar begrijpen dat niet alles van hen is.., tjonge je moet er toch niet aan denken dat die apen in je gordijn gaan hangen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zag meteen dat het rozen zijn, prachtig!! ik kan het blijven zeggen...ben er zo weg van. Ik zag dat er op de handwerkbeurs ook een workshop is. Oooh en je gordijn...en je katten...uche...zó herkenbaar!! (heerlijke ;)) Boeven! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, die rand met rozen. Ik vind het een fantastische kleurencombinatie. Dat zal ook leuk zijn om te breien, met al die kleurtjes. Het is inderdaad lastig om met breinaalden de overgang een beetje strak aan te trekken. Een rondbreinaald is dan toch wel heel erg handig.

    Je bloemengordijn lijkt mooi voor die deur. Wel jammer als je hem aan de andere kant moet ophangen, maar met dat tweetal deugnieten in huis zul je wel geen andere keuze hebben, vrees ik....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wol en een geweldig patroon. Dat gordijn vind ik echt super schattig.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtige omslag doek wordt dit.ik ben ook helemaal weg van deze techniek sind sik je bsarfet heb gezien. wil ik het mezelf toch een keertje aanleren.

    Je gordijn is in een woord PRACHTIG!!! wat een frisse kleurtjes, dat is geen kattenspeelgoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie dingen maak je! En wat heb je een leuke, gezellige weblog.

    Groetjes,
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Roos
    Ik wilde mijn blog anders indelen,ook wat links neerzetten.Weet jij hoe dat gaat.Al aan het proberen geweest!!!!
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo roos, ik ben ook eens komen piepen bij jou.
    Wat een leuke blog en weer toffe dingen om bij te leren.
    doei
    mija

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo roos, ik ben ook eens komen piepen bij jou.
    Wat een leuke blog en weer toffe dingen om bij te leren.
    doei
    mija

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Roos,het is gelukt met mijn blog.
    Ik moest eerst mijn breedte aanpassen.
    Bedankt groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog! Wat een mooie kleuren gebruik je voor de omslagdoek! Wat een werk, daar is echt geduld voor nodig, maar dan heb je echt wat moois! Ook je gehaakte gordijn ziet er geweldig fleurig uit! Goed idee! Kom gauw weer eens kijken! Je hebt een mooi blog!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen