zondag 5 februari 2012

Het begin van de omslagdoek is gemaakt.

Er is een wol winkel van "Woool" in Den Haag waar ze mooie handgeverfde wol verkopen in prachtige kleuren en daar ben ik geslaagd voor de omslagdoek die ik ga breien.
Er zullen nog wel wat wolletjes bij komen maar het begin is gemaakt .


Op de rondbreinaald met de Faire Isle methode ga ik van uit mijn gevoel breien en begin met het hartje geinspireerd door   Elizabeth's Valentijn harten die ze gebreid heeft in haar meebreideken. Zo ga ik met ingevingen stap voor stap kijken wat ik tegenkom en  zit niet vast aan een patroon. Dus is het voor mezelf ook een verrassing hoe het gaat worden en dat vind ik nou zo leuk (nou ja leuk....), alsof je in het diepe wordt gegooid en alle zekerheden moet loslaten.
Ik ben op zoek geweest naar een patroon van tulpen maar kan niks vinden en probeer er nu  één zelf  te tekenen en dat valt niet mee. 
Tulpen vind ik zo bij het voorjaar horen en ze zijn er in zoveel mooie kleuren. 
Oranje vindt mijn dochter mooi en de omslagdoek wordt voor haar.

11 opmerkingen:

  1. Hallo Roos.Het begin is er en de wol is prachtig.
    Het is een mooi patroontje met het hartje.
    Ben heel benieuwd hoe g=het ga worden.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, dat wordt een heel bijzondere omslagdoek, waar geen tweede van bestaat, een echte "go-with-the-flow".
    Wat wel al zeker is, is dat het een heel mooie wordt in prachtig warme kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kleuren gebruik je, knap hoor, ik doe je het beslist niet na!!!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooie kleuren en wat bijzonder om helemaal zonder vast patroon te gaan breien. Spannend!
    Het eerste begin ziet er in ieder geval veelbelovend uit...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjeetje meis wat mooi en die kleuren .... WOW!!!!!
    Het is gewoon een schitterend en uniek kunstwerk aan het worden ..... Nogmaals WOW!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende wol heb je gekocht en wat een mooie kleuren. Ben benieuwd naar je vorderingen.
    Groeten, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oohh jouw dochter is een bofferd!! Wat zal ze daar blij mee zijn, werkelijk prachtig! Ik ga toch ook maar weer eens snel bij Woool langs, prachtige wol! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren.. maar een bofferd, die dochter van je.. Echt spannend.. zo zonder patroon! Deze wordt echt uniek! Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. que ganas tengo de verlo todo terminado,precioso seguro.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je hebt prachtige wol gekozen , en het is zo leuk te werken aan iets wat groeit onder je handen tot een heel mooi iets helemaal van jezelf......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kleuren ......ben benieuwd naar het eindresultaat ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen