zondag 26 februari 2012

Heel hard aan het breien maar er gaat iets niet goed...

Gisteren heel veel gebreid voor mijn doen, aan tafel voor het raam met de wol, patroon en Luka en Vos horen daar natuurlijk ook bij. Luka voorzichtig kijkend op de stoel waar hij ook op ging slapen en Vos zoals altijd breeduit en eerst even klieren door overal op te gaan liggen en toch maar gaan slapen.



Normaal als je gaat meerderen op twee naalden dan doe je de averechtse kant niet.
En daar zit denk ik mijn fout want hij gaat golven, ik heb met elke naald gemeerderd.
Wat nu, als nog om de naald meerderen, zou dat nog goed komen of  *** uithalen???***
Wie geeft me advies, ik heb het voor de foto wat platgedrukt om het goed te laten zien
 maarrrrrrrrrrrrrrrr in het echt is het véééél erger.

18 opmerkingen:

  1. Ik, als leek, vind het er prachtig uit zien, dus aan mij heb je niet zo veel. Sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben een leek op gebied van breien...kan je niet helpen, maar ik vind de kleurencombinatie prachtig !

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas, aan mij heb je ook niks. Ik kan niet breien. Het patroon ziet er heel mooi uit. Succes!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou het niet weten roos, misschien kun je aan Wieke vragen. ik zal het patroon ban de muisjes voor je scannen. de boekjes zelf kun je niet meer kopen maar ik zal eens voor je kijken als ik ze zie op marktplaats geef ik wel een seintje

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel en ik heb Wieke wel eens wat gevraagd over wolsoorten maar ze heeft het denk ik te druk om antwoord te geven.Ik begrijp dat je nooit het patroon kan geven maar de basis vorm van een grote sjaal zou toch wel kunnen. Het gaat alleen om de stekenverhoudingen het patroon verzin ik zelf wel.
      Ik ga ook eens kijken bij Drops, ik vind hun site van patronen laden altijd zo traag, hoezo ongeduldig???

      Verwijderen
  5. Ik ben bang dat je een stuk moet uithalen, omdat het model heel anders wordt dan de bedoeling is. Als je nu ineens om de andere naald gaat meerderen, heb je aan de onderkant een soort brede, stompe punt...
    Het zou wel heel erg jammer zijn, want hij is zo mooi en je hebt er al heel wat werk in zitten.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga me even oriënteren en denk inderdaad een stuk uithalen tot aan het rozenrandje. Ik heb al 220 steken opstaan dus al heel wat uurtjes en het breid niet snel omdat je steeds een handeling moet doen om een draad mee te voeren.groetjes Roos.

      Verwijderen
  6. Ik wou dat ik je kon helpen meis .... maar helaas, ook aan mij heb je niet nada noppes. Ik heb hier geen verstand van ;-(

    Ik kan het alleen maar bewonderen en bewonderen, zo knap als ik dit al vind!

    Jammer dat Vos en Luka niet een beetje meer behulpzaam kunnen zijn hihihihihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Roos.
    Het is jammer van al die brei uurtjes maar,
    helaas kan ik je geen advies geven.
    Ik hoop dat je gauw een oplossing heb,ben bang dat het toch uithalen word.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Roos,
    Niet uithalen hoor! Die ribbels ontstaan doordat je sjaal per cm jn de hoogte meer steken heeft dan de knipbies. Als ik het op de foto goed kan zien is je knipbies 8 of misschien wel 10 steken breed. Je moet het zo zien: stof recht van draad heeft veel minder rek dan stof die biais is geknipt. Dit gebeurt bij je sjaal ook. Het zou goed moeten komen op het moment dat je de knipbies openknipt. Het kan wel zo zijn dat je nog een stukje van de knipbies af moet knippen om voldoende rek langs je sjaal te krijgen. Het is daarom ook beter om met een stikkende zigzag de bies af te werken dan met een gewone zigzag.
    Veel suc6 verder, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp wat je bedoelt Anna maar denk je ook niet dat het beter is om , om de naald aan weerskanten van de steek te meerderen? Er zit nu te veel ruimte zoals je zegt door de(minder) rek en door te veel meerderen.
      Ik ben dan zo van hup uithalen en bedacht dat ik toch maar opzoek ga naar mooie kleuren shetlandwol en geen sokken wol die ik nu gebruikt heb.Dankjewel voor je uitleg, groetjes Roos.

      Verwijderen
  9. Ik ben ook met een omslagdoek bezig, en ik schrok ook van het rommelige, toen trok ik de naalden eruit en bleek het toch goed te zijn. Je zou even tot het midden moeten breien, en dan recht neerleggen, dan kan je zien of je echt rimpelt. Misschien valt het reuze mee.
    Ik meerder trouwens net als op de patronen van de garnstudio. Alleen aan de voorkant aan beide zijden, en in het midden 2 St.
    Succes hoor, ik vindt hem overigens wel erg mooi!
    Gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind hem ook mooi, maar.. als je zelf er iets aan ziet..
    (misschien gewoon een nachtje onder een vochtige doek en dan golft het ook niet meer??)
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Roos, sorry dat ik jou in de steek heb gelaten maar ik heb met de griep in bed gelegen.
    De sjaal wordt heel mooi. Ik meerder elke naald 1 steek in het begin en 1 steek op het einde. Ik brei 6 steken in het midden. Maar je sjaal komt goed hoor. Eens hij gewassen is valt alles heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mija, met zes steken in het midden bedoel je de om en om steken, die je later gaat doorknippen? groetjes Trees

      Verwijderen
  12. ik vind je blog heel leuk en daarom geef ik je de liebster blog award door, voor meer uitleg zie mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het spijt me Leen maar ik krijg geen toegang tot je Blog.

      Verwijderen
  13. Hallo roos, ik heb mensen die mijn blog misbruikt hebben en nu even geblokkeerd is. Hier mijn mailadres zodat ik je kan toelaten tot mijn blog. mija.vaneyken@gmail.com.
    ik zou het spijtig vinden dat we elkaar zo kwijt geraken!!
    Mijn shawl is af !!!
    groetjes
    mija

    BeantwoordenVerwijderen