woensdag 22 februari 2012

Een begin van een nieuw patroontje in de omslagdoek

Natuurlijk zaterdag naar de Handwerkbeurs geweest en ik las bij Petra van het Lieve Leven dat ze er ook was en ik denk nog veel meer Bloggers. Maar wat doe je, je kijkt naar zo'n groot aanbod van wolletjes en zoveel kleuren dat het moeilijk kiezen is en kijk dan niet naar de mensen. Ja als je even een glas Jus drinkt op het plein maar dan zie je zoveel gezichten dat het me duizelt en eigenlijk niks ziet en je moet elkaar dan ook nog herkennen.
De wol kramen waren goed aanwezig en ik heb prachtige hand geverfde wol gezien van Loret Karman en een leuk gesprek met haar gehad met adviezen over de wolsoorten. Jammer dat ik achteraf zag dat ze ook een workshop gaf, op de beurs.Haar atelier is in de Paleisstraat in Amsterdam waar ik zeker een keertje heenga als ik weer een uitstapje maak.

Er is op 13/14 April een Breidag in Meetings District Nieuwegein met breiwol kramen, dat staat al in mijn agenda en ga er met mijn zus naar toe.

Het begin van een nieuw patroontje voor de omslagdoek is er en omdat ik het getekend heb op een raster ben ik benieuwd of het onderwerp er goed uitkomt.
Het wordt een omslagdoek met een verhaal, gebeurtenissen uit haar leven (van mijn dochter) en al breiende gaat het zich vorm geven. Ik ben zo benieuwd of het er uit komt wat ik in gedachten heb en daar een patroon van kan maken.

11 opmerkingen:

  1. Vrijdag ben ik naar de beurs geweest met mijn zussen. Ik heb genoten. Ja, er was gelukkig ruime aandacht voor het breien. Ik heb een paar mooie wolletjes gekocht en daar heb ik ook al een bestemming voor.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je omslagdoek wordt heel mooi. Je dochter is vast heeeeel blij met zo'n creatieve breiende moeder....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een wel heel bijzondere omslagdoek. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig ,die kleuren zijn zo mooi gekozen en het wordt zo wel een heel bijzondere omslagdoek......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat creatief van je om op deze manier herinneringen in de omslagdoek vast te leggen!
    Het stuk wat je laat zien vind ik mooi harmonisch opgebouwd, ben best benieuwd hoe het verder gaat....

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zo met je mee te kijken hoe je de omslagdoek vorm gaat geven. Hij wordt in ieder geval uniek en de kleuren zijn zo mooi.
    Veel plezier met verder ontwerpen en breien!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzonder mooi idee zo'n omslagdoek te maken met een verhaal en de gebeurtenissen uit haar leven!

    Ik vind het nu al een kunstwerk .... en hij wordt alleen maar mooier en mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, bij ons is er in Antwerpen dit weekend een hobbybeurs. .. Ik zou ook graag naar de breidag in Nieuwegein komen, maar weet niet goed waar me aan te verwachten? Zou je mij wat meer info hierover kunnen mailen aub? Wat kan ik verwachten, wanneer ga ik best? Wat staat er allemaal? workshops of alleen verkoop? Alvast een dikke merci voor je reactie op jewelscuisine@gmail.com. Groetjes, Jewel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De omslagdoek wordt een juweeltje. Het is altijd leuk je eigen ideeen in iets te verwerken. Het maakt het persoonlijk en zoveel meer waard.Breien maar!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig je omslagdoek!!! leuk dat je er ook zaterdag was! weet je...ik zag een vrouw en heel even dacht ik...hé, dat zou best Roos kunnen zijn!!! Zo nog met jouw foto in mijn hoofd... Maar ik ben een beetje verlegen mens in real life ;) dus ik had niet het lef om te vragen...ben jij???? Misschien was je het wel of niet...maar een leuke beurs was het wel! Fijn weekend! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh 13 en 14 april een breidag niet zo ver van hier.. ik hoop dat ik vrij ben want dat lijkt me wel wat.
    Die omslagdaoek wordt vast super, leuk met van die eigen ontwerpjes en memories...
    Dank je wel voor lieve mailtje. van het weekend schrijf ik je even terug ;-)

    lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen