dinsdag 3 januari 2012

Opruiming in de boekenkast en Lapjesmand.



Als je één keer bezig bent met een kast opruimen dan kom je ook echt van alles tegen. De boekenkast is nog wel overzichtelijk, ik heb een stapel Quilt boeken waar ik nooit meer in kijk en wat ik ook niet meer ga oppakken. Ik hoop jullie daar een plezier mee te doen die het wel als hobby hebben. Ik heb er een paar uitgezocht en ga deze verloten aan de mede bloggers waarmee ik in dit afgelopen half jaar van Bloggen een uitwisseling heb gehad. Doe mee maak je keus en laat het me weten dan maak ik lootjes.

*****
de bovenste lapjes 50/100 cm.


de onderste ongeveer 50/55 cm. Zo het begin heb ik gemaakt en ik dacht als ik naar de Bloggers ontmoetingsdag ga dan neem ik het mee, dan zijn er ook geen verzendkosten. Er valt nog veel uit te zoeken aan restjes en snippers en ook lappen die niet geschikt zijn voor patchwork. Wat kan een mens veel bewaren en ik heb nu de keus gemaakt om te breien en te haken dus OPRUIMEN....

11 opmerkingen:

  1. Tjonge Roos, wat dapper om zo aan het opruimen te gaan. Je kunt er vast wel iemand een plezier mee doen. Ik heb zelf niet zo'n goede relatie met mijn naaimachine en waag me daarom maar niet aan het quilten. Bovendien heb ik net een give-away bij Petra gewonnen....
    Deze keer sla ik dus over.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij bent wel heel resoluut!
    Ik ben ook niet van het quilten/patchwork, maar mocht zich nou niemand aandienen, mijn moeder doet niet anders meer, dus in dat geval houd ik me wel aanbevolen.

    Wat gaaf dat je ook naar de bloggerdag komt! Dat vind ik nou echt leuk! Ow, ik krijg er steeds nog meer zin in en dat kan al haast niet ;-) Is het al bijna eind januari? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed van jou wat dacht je een nieuw jaar dus opruimen die handel. Ik heb nog nooit gequilt en voorlopig zit het er niet in ook denk ik dus ik laat mijn beurt voorbij gaan maar er zal vast genoeg animo voor zijn,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat voelt lekker weer een kast netjes.
    Ik guilt niet,dus laat ik het voorbij gaan.Er zijn vast wel die animo hebbben.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je om het nieuwe jaar zo opgeruimd te beginnen. Quilten staat bij mij wel op de lijst om dit jaar te gaan doen, maar ik ga niet naar de bloggerdag. Krijg het niet ingepland tussen mijn schoolverplichtingen. Hoop dus dat er iemand heel blij van deze boeken gaat worden. Mochten er geen andere liefhebbers zijn, misschien kunnen we dan wat regelen voor de verzending.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een goed idee en wat heerlijk kan opruimen zijn hé!! In januari krijg ik altijd opruimkriebels, heerlijk!! Ik quilt niet, ben ook meer van de wolletjes! Maar er zijn wel héél veel quiltsters dus een liefhebber vind je vast wel. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee roos, ik ben ook niet van het quilten. hoewel ik de lapjes prachtig vind zal het hier ook maar blijven liggen, dus deze sla ik over. leuk dat je ook naar de bloggerdag komt

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou..., wat een bescheiden dames allemaal. Roos, ik quilt wel eens, minder vaak dan ik zou willen, maar toch..
    Een paar boeken heb ik zelf al, maar ik zou wel mee willen loten met het boek "kussens" of met "schoonheid uit de lappenmand"..
    Jammer dat je niet meer quilt, ik zag op verschillende foto's dat je zo'n prachtige quilt op tafel hebt liggen... Maar ja, een mens kan niet alles willen doen (moet je mij horen..)
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat opruimen toch :-) (ik heb net de administratie van de afgelopen maanden weer opgeruimd en geordend, had alles in een lade gegooid .... een stuk minder voldoening hoor en het levert niks leuks op ... ja een lege lade en volle ordners hihihihihihi)

    Ik Quilt niet .... ik weet niet eens hoe ik een naaimachine moet aanzetten (*bloos*) hihihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Roos.
    Heb jij dat ook wel eens.Ik kan bij Amarins geen berichtje plaatsen op haar blog.Heb het al verschillende keren geprobeert.En word niet geplaatst.Vind het leuk om reactie op haar mooie kaarten te geven.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Roos.
    Heb jij dat ook wel eens.Ik kan bij Amarins geen berichtje plaatsen op haar blog.Heb het al verschillende keren geprobeert.En word niet geplaatst.Vind het leuk om reactie op haar mooie kaarten te geven.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen