zaterdag 14 januari 2012

Er wordt echt wel gebreid hoor aan de Fairisle Baret !!!

Weer een stukje verder, nog 8 toeren en de rand is klaar daarna kan ik gaan minderen en  30 toeren breien voor de kruin. Er staan 200 steken op de naald en ik brei niet zo snel en  loop er nog te veel af om iets anders te doen.

Het lijkt me leuk om een mooie grote sjaal te gaan breien en ben intussen aan het oriënteren naar mooie wol.
De gekleurde sokkenwol of lace garen vind ik net iets te dun, shetlandwol lijkt me beter nog maar eens kijken
op het Web.

Het is zonnig en ik zit aan de tafel voor het raam te breien en de poezen snorren mee.

17 opmerkingen:

  1. Ai, wat wordt die mooi! Zo'n baret vind ik altijd wel heel vrouwelijk staan, maar ja, het blijft warm op je hoofd hè (ik draag dus ook nooit een muts). Hij zou jou zo mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat me echt niet hoor dan komt er zo'n brilletje onderuit en een wit bekkie maarrr ik zet hem een keertje op als het hééél koud is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow..., dit is echt mooi Roos! Wat maakt het uit dat het niet vlug gaat. Ik vind een rondbreinaald zowieso niet snel gaan en je zit toch ook met de twee draden....
    Dit is toch puur genieten zoiets breien..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gaat toch prima!!! Je hebt al een heel stuk en het ziet er schitterend uit. Ik brei graag met een rondbreinaald, maar dan wel op de Duitse manier. Dat gaat behoorlijk snel, ook met 2 kleuren. Alleen dat tellen....
    Ik ben wel een mutsen mens.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Willemien hoe gaat de Duitse manier?

      Verwijderen
  5. Ik vind dit zo mooi en knap. en de kleuren zijn prachtig 200 steken pffff dat is niet niks hoor. ik weet zeker dat die muts je leuk zal staan.. als die af is zou het wel leuk zijn om een foto te laten zien.. met bril hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra als ik hem af krijg dan zet ik hem op naar de Bloggers ontmoetingsdag dan kan je me gelijk herkennen aan het brilletje en wit bekkie haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. práchtig!! Heerlijk in het zonnetje breien, poezen erbij...wat wil een mens nog meer? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Roos! Toch schiet je al lekker op. Het is ook wel een hele klus, telkens 200 steken. Maar door het patroontje is het toch weer afwisselend genoeg denk ik.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Roos, heb je m'n mail nog gekregen afgelopen zaterdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee niet gekregen en ik dacht vandaag nog laat ik nog een keertje mailen. Ik heb mijn account nog een keertje nagelezen maar mijn mailadres staat er wel goed op.Wil je het nog eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A wonderful model.
    I love it.
    Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Roos.
    Hier eindelijk een berichtje van mij.
    Ik had al een week geen berichtje kunnen versturen het vlak bleef wit.
    Je muts word prachtig,ik heb Google Chrome gedownload en nu kan ik je wel een mailtje sturen.Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had de granny's bij Elizabeth gezien,en ben gelijk aan de slag gegaan.
    Ik heb nog geen plan!!Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk om je muts ook in het echt te hebben gezien.. een kunstwerkje. hoor!
    Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja inderdaad leuk dat we deze muts in het echt hebben mogen bewonderen! Wat fijn dat hij nu klaar is!Hij is prachtig! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen