zaterdag 7 januari 2012

Als alles goed gaat wordt dit een muts,

Om het Fairisle onder de knie te krijgen en het patroon een beetje uit te laten komen weer steken opgezet voor een muts. Niet dat ik met een muts op loop hoor maar meer om het uit te proberen voor ik iets groters aandurf.  Dat heeft te maken met als ik een patroon ken het voor mij al genoeg is want dan worden het herhalingen en dat is zó saai en blijf ik halverwege in een trui hangen. Uiteindelijk maak ik het wel af want dan vind ik het toch zonde van al het werk en ben dan best blij met de nieuwe aanwinst.

Eerst de brei techniek leren, er zijn verschillende mogelijkheden en dat laat Anna op haar Blog duidelijk zien.
Zij heeft een prachtige sjaal en vest gebreid van Cristel Seyfart en is weer met een vest bezig Kijk maar eens bij haar.
Naar een basis patroon  uit het boekje van Jolijn Copier 200 steken opgezet en met randjes die ik van het internet hebt geplukt aan de slag gegaan. En ik moet zeggen dat het leuk breien is, héél afwisselend door de patroontjes en kleuren maar meiden dat TELLEN, zoveel steken met kleur 1 en zoveel steken met kleur 2.  
Ik moet het gewoon hardop doen en mijn katten die bij me op tafel liggen kijken me heel glazig aan als of ik hun iets aan het vertellen ben.
Hoeveel steken zouden er voor een sjaal op de rondbreinaald staan, dan komt er geen eind aan mijn verhaal.
Maar ik ben gek op kleuren met mooie overgangen dus ga ik kijken of het zowiezo lukt met de muts van rozewiezewo!!!

10 opmerkingen:

  1. Haha, ik zie je al zitten met de poezen!
    Ik vind het wel dapper hoor, hoe je je op het Fair Isle breien hebt gestort. De kleuren zijn prachtig. Misschien wordt de muts wel zo mooi dat je hem toch gaat dragen...
    Veel plezier met breien en een fijn weekend1

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie je al hardop tellen en die katten maar kijken. Schitterend hihihihihihihi

    Weet zeker dat het een onwijs mooie muts gaat worden. Goed dat je "klein" begint!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het er heel veelbelovend uitzien, succes én veel plezier met breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh..., wat mooi Roos! Als ik dit zie, denk ik "dat wil ik ook.."
    Laat je katten maar kijken, brei jij nou maar lekker verder, ik vind dit het einde..
    En dan ook nog van die mooie kleuren!

    Fijn breiweekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk lukt het je; je hebt al een heel stuk klaar. Je hebt prachtige kleuren gekozen. Zo'n bol met verschillende kleuren gebruik ik ook wel met mijn weef werk; geeft een verrassend effect.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria enz enz
    Er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij!
    Prettige dag en tot strakjes.
    Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heb je weer een mooie wol gekozen Roos en ik vind het een pracht verhaal , zo zit ik namelijk ook altijd te tellen haha, als het maar helpt om goed bij je patroon te blijven......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te lezen dat ik niet de enigeste ben die hardop telt, haha het is hier soms bijna dwangmatig. met breien tel ik altijd bijna elke naald. zeker met een bepaald patroon en herhalingen. ik vrees dat ik als ik ooit dat fair isle ga beginnen helemaal gek wordt van het tellen. ik vind het prachtig wat je maakt en dat je het aandurft om deze techniek goed onder de knie te krijgen. want het zijn wel kustwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi...ik zie de katten al kijken ;)! Maar wel herkenbaar hoor. En ik vind het toch zo mooi worden hé...misschien waag ik mij er ook nog eens aan. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je liet gisteren de muts zien en hij is echt superleuk geworden. Ik vond het trouwens erg leuk om je te ontmoeten.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen