dinsdag 27 december 2011

Yes weer iets af, de gebreide Cowl ook als sjaal te gebruiken.

Het is zo leuk als je met verschillende dingen bezig bent dat het ook achter elkaar af komt. Zwarte wol met spikkels naar een ajour patroon van de tas vanElizabeth . Ik heb hem een slag gedraaid zodat je beide kanten kan zien als sjaal en nog een keer draaien als cowl. Heerlijk warm en ik ben altijd weer blij als iets afgekomen is.

Nu bezig aan de blauwe gehaakte schelpjes sjaal die precies bij de Poncho past. Mijn streven is voor het Nieuwe Jaar klaar, nog maar een 1/2 kilometer wollendraad (dat klinkt lekker lang) te gaan.


Dan heb ik alleen nog de breirol en het gehaakte bloemetjesgordijn die laat ik op de achtergrond mee lopen dus is er weer mogelijkheid voor *** IETS NIEUWS***

Er zijn zoveel leuke dingen om te maken, die leuke randjes inbreien trekt me wel aan. En ik zag op Ravelry  "free style"
haakwerk ook zo bijzonder daar moet ik nog eens goed naar kijken. Allerlei  patroontjes aan elkaar gehaakt met verschillende soorten garen, tja en dan moet het nog wat gaan worden......

11 opmerkingen:

  1. Ik vind je col/sjaal erg mooi, leuke garen ook.
    Ook de blauwe sjaal wordt mooi. Ik vind het ook zo leuk als jij iets af hebt, want dan kom je het hier laten zien! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je col-sjaal is heel erg mooi geworden.
    Dat is fijn als je verschillende creaties op de pen heb.
    Steeds weer een streven om iets af te maken.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Roos, die col/sjaal! Handig dat je hem op 2 manieren kunt dragen.
    Free style haken: ja, dat ik leuk. Ook leuk om te doen. Je begint gewoon ergens en haakt er dan iets aan vast. Handig is om wel een soort patroon te hebben van het werkstuk dat je wilt maken, bv. een tas. Aan de hand daarvan kun je je haakwerk vorm geven.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zit weer vol nieuwe ideetjes volgens mij! Dat gaat weer een creatief jaar worden, volgend jaar! Deze sjaal is ook weer heel mooi gemaakt! Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die col/sjaal, jij gaat echt als een trein, groetjes Gerrie en een gelukkig en vooral gezond 2012 toegewenst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he Roos dat free style haken ... ik zag het ook al!!!

    Je zwarte sjaal is een plaatje meis. Wat zal die mooi staan en heeeeeerlijk warm aanvoelen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtit, je cowlshawl, Roos! Echt top. En, ik zie nog veel meer prachtige werkstukken. Leuk hoor en wat is het toch heerlijk om met verschillende dingen bezig te zijn. Volgens mij ga je daardoor ook harder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind hem prachtig mooi. hij ziet er zo lekker warm uit. Hier ook hoor, het is fijn als je iets af kan maken. En je hebt dit jaar al zoveel leuks gemaakt.. ben dus heel benieuwd wat er volgend jaar allemaal bijkomt

    lieve groet
    petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'k Had dit berichtje helemaal gemist..., maar wat leuk om nu een sjaal van dit steekje te zien! Hij is echt grappig, zo leuk aan twee kanten..
    Ik wilde wel dat ik zo'n kort handwerklijstje had.., maar 't is mijn eigen schuld natuurlijk.
    Het freestyle haken moet je wel liggen, het is niet mijn ding. Ik ben er te doelmatig voor. Je moet het echt zien als vormgeven, zoiets als schilderen met draad door te haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creatieve oma heb ik toch, wat een prachtige dingen heb je allemaal gemaakt. Veel liefs Esmée xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zo met dat steekje, het is een mooie col geworden. En wat ga je goed zo met al je affe werkjes......
    fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen