zaterdag 17 december 2011

Warme wollen Poncho is af, duizend draadjes afgehecht...

Vorig jaar herfst begonnen en toen alle vierkantjes af waren en netjes op mooie stapeltjes lagen kwam het er niet van om ze aan elkaar te haken. Is toch wat hé, juist als je er dan eindelijk de vorm aan kan geven komt er iets anders voorbij waar ik me dan weer helemaal op stort en het andere laat liggen. Maar nu is het dan zover alles aan elkaar gehaakt en daarna duizend draadjes afgehecht. Dat ga ik in vervolg anders doen, de begin draden gelijk mee haken dat spaart weer een ochtend werk!!! Het is heerlijke zachte dunne wol en door het haken krijg je er meer volume mee. En met een mooie kleur verlopende draad krijg je verschillende vierkantjes.

Met een picot randje afgewekt, de hals is niet zo wijd als het nu lijkt, een beetje opgerekt door de stoel.
Het geeft wel een heerlijk gevoel als er weer iets af is en de gehaakte en gebreide sjaal schiet ook al lekker op. Het mutsje is ook klaar en het leuke is dat ik nooit een muts draag maar wel het Fair Isle wilde leren breien, tja en wat maak je dan.......nu denk ik aan polswarmers en leuke randjes uitzoeken.

19 opmerkingen:

  1. Tjeetje meid wat een werk die poncho. Maar wat een schitterend resultaat. Die kleuren, prachtig!!!!!!!!!

    Fijn weekend en liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk mutsje! Goed gelukt!
    Ook de poncho is mooi. Juist omdat het in elkaar zetten zoveel werk is, begin ik er niet aan.
    Groetjes,
    Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je poncho is prachtig geworden wat zal dat lekker warm zijn rondom je schouders, en je muts is ook heel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg, die poncho.. Wat een werk altijd, he! die draadjes afhechten. Past ook goed bij je tas.
    En je muts vind ik heel bijzonder!
    Weer 2 werkjes af!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je poncho is prachtig,en de kleuren zijn ook zo mooi.
    En je muts vind ik ook bijzonder mooi.
    Ja het afwerken is altijd een hele klus,maar je heb het weer geklaart.
    Kon ik op anmeries haakblog nog iets plaatsen,en hoe gaat dat.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige poncho ...ook ik vind het niks die draadjes afwerken en alles in elkaar zetten ...ik probeer alle draadjes mee te haken, en dat bespaart idd een hoop werk ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow, de muts hoorde zónder die breinaalden.... hihi.
    Mooi je poncho! Ik haak altijd het begin draadje af en als ik met een andere kleur begin, hecht ik meteen het voorgaande draadje af.
    Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow pssssst.... ik voel me vereerd dat je je mooie balletmuis hiernaast hebt geplaatst met vermelding van mijn naam er bij! Dank je wel!
    Alleen de link die er aan gekoppeld is, is niet de juiste, overigens ook een mooi blog, maar niet die van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke poncho en wat een prachtigr kleuren.
    Die muts is ook mooi gelukt.
    Ja dat is wel fijn he als je weer iets hebt afgewerkt. Grotere projecten blijven bij mij ook nog al eens onafgewerkt liggen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge, jonge Roos, wat prachtig. Allereerst de poncho. Heb je de kleuren bij je tas uitgezocht? Ik ben nu iets aan het haken omdat ik hele mooie groene schoenen heb zien staan en ik denk dat ze wel in de uitverkoop gaan in januari (zo gifgroen) en ik daar dan wel iets bij moet hebben. Werkt dat bij jou ook zo? Prachtige kleuren. Tja dat afwerken, moet je eigenlijk meteen doen, dat scheelt een hoop werk. Als ik een Granny maak hecht ik meteen de draadjes af. En een 2e zet ik meteen aan de eerste vast. Scheelt echt veel werk. Die muts is ook top, of moet ik hem hoed noemen, zo mooi is 'ie.
    Ik zie dat ik allemaal blogjes heb gemist, toch kijk ik elke dag in m'n post. Tja, moet nog veel leren... Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig roos, De draadjes is altijd een hele klus. maar het resultaat is werkelijk heel mooi geworden. en die muts is ook leuk. misschien dat je er nog een drager voor vind. maar voor de sier is ook grappig toch.

    fijne zondag Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige poncho is dat geworden, schitterende kleuren!!!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden Roos! Vooral de poncho vind ik schitterend. Wat een mooie kleuren. Je hebt wel eer van je werk. Het is zeker een idee om de draadjes meteen mee te haken. Als je daar eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer anders ;)
    Je muts vind ik ook heel mooi. Komt ook door de kleurencombinatie. Lekker subtiele kleurtjes bij het zwart wit. Ik ben benieuwd wie hem gaat dragen....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kleuren zeg! Erg mooi! Ik ben een rondje 'ontmoetingsdag bloggers' aan het doen en kom zodoende hier terecht! Leuk!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is je poncho prachtig geworden en die muts vind ik ook geweldig! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Roos,

    Je mutsje is erg mooi geworden.
    Voor meer sites en blogs over Fair Isle zou ik eens op Ravelry kijken, daar staat zo veel moois.....

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh.., ik dacht dat ik al een reactie had gegeven, maar ik zie hem nergens staan...
    Weet je Roos, ik vind deze poncho werkelijk schitterend! Wat een prachtige kleuren. En ach ja.., de draadjes...

    BeantwoordenVerwijderen