maandag 12 december 2011

Fair Isle, prachtige ingebreide patronen met allerlei kleurtjes.

Dat is toch ook een uitdaging om met mooie kleuren en patronen zoiets te kunnen breien.
Zijn er nog meer Bloggers die dit doen? Ik zag bij Wieke van Keulen en prachtige muts met warme kleuren die ze op de pennen heeft staan. De foto daarvan heb ik even op mijn profiel gezet, het is een patroon van Christel Seyfarth, ze maakt de mooiste sjaals en jassen en mutsen.
Eerst maar eens even oefenen met een patroon van Drops, het breien met twee draden over twee wijsvingers. Dat ging goed en toen was de maat goed!!!, Met het inbreien van een groter patroon kromp de maat wel een beetje, geen damesmuts maar meer voor een kind . Ik ga gewoon door en kijk wel hoe het uit pakt en kan er altijd nog iets anders van maken. Vos is er als de kippen bij als ik ergens een foto van wil maken dan wil hij wel een handje helpen.

Gisteren had ik wat sterretjes gehaakt en wou daar een foto van maken, gaat hij er eerst bijliggen van, ik pas wel op maar kan zich dan toch niet inhouden.

9 opmerkingen:

  1. Lijkt me maar moeilijk, dat inbreien, maar wel heel mooi. De foto van je gehaakte sterretjes is ook heel leuk, zeg! Al die verschillende fotootjes in één!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou,aan dat inbreien waag ik mij niet,hoor en lachen Vos heeft dezelfde kuren als onze Puck die zit er ook gelijk met haar snufferd bij,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er prachtig uit het inbreien.
    En de kleuren zijn ook zo mooi.
    Leuk gedaan die collage met je kat en sterretjes.
    Groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh Roos die kat wat heerlijk toch hé dat ze zich er zo mee "bemoeien" Ik heb de muziekhandschoen met twee draaden gebreidt draadjes over de linker hand onderdoor oppikken of bovenlangs met een omslag , eerst dacht ik HELP maar later gaat het steeds makkelijker en wordt het werk heel mooi soepel en die muts is geweldig, ik heb hier nog steeds een trui die ik wil maken uit Poetry and Stitches ( breiboek) veel oefenplezier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha die kat met die sterren, het is alsof ik mijn eigen sterren zie. had ze gewassen en op een handdoek op de radiator gelegd om te drogen, zie ik een paar uur later de handdoek in de hondenmand liggen en 2 sterren kapot gekauwd.. moest stiekem ook wel lachen.. had er waarschijnlijk toch niets mee gedaan. dat isle breien lijkt me ook een vak apart
    daar gaat wat tijd inzitten om dat op de juiste manier aan te leren. vind de muts wel super hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi, die kleurtjes en het patroon van de muts. Ik vind het ook lastig om inbreiwerk goed van maat te hebben en te houden.
    Met die sterren kom ik echt al in kerststemming!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kleurencombinatie! Het is wel lastig breien, maar het is altijd wel mooi om te zien.
    Leuke foto's van de kat. Volgens mij is elke kat gek van handwerk. Die van jou vind het echt geweldig volgens mij :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij vindt de sterretjes in ieder geval leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Very sweet kitty!
    And the wonderful hand-knitted..

    BeantwoordenVerwijderen