dinsdag 29 november 2011

Weer iets afgemaakt, waarom stel ik de in elkaar zet klusjes altijd uit?

De theepot warmer redelijk gauw gemaakt, de rozen ook alleen de rozen  vastmaken aan het dekseltje stel ik weer uit. Je hebt een idee en werkt het uit en dan er vorm aangeven of in elkaar zetten laat op zich wachten.
Dat is zo'n rare tik van me, het uitproberen of het me lukt vind ik leuker dan het eind resultaat of product.
Net als met haak of brei patronen kijken of ik eruit kom maar dan komen de herhalingen om er iets van te maken en dan laat ik het afweten. Dus ik ga ik nu  beter leren kijken wat bij me past want sinds het brei- virus weer heeft toegeslagen lijkt het net of ik jaren in wil halen. Er zijn nu zulke mooie kleuren van wol soorten en katoen en prachtige patronen dat ik wel met 7 projecten bezig ben.


Zien jullie dat kleine theepotje met hengsel??? ik ben nog steeds op zoek naar de grote om het geheel
kompleet te maken, al moet ik wel zeggen dat ik de grote pot gewoon vast pak omdat hij zo zwaar is.

Dat geborduurde tafellaken is door mijn schoonmoeder gemaakt en al héél oud, ik gebruik het zelf al
30 jaar ( met vlekken!!!).

18 opmerkingen:

  1. Oh wat vind ik die mooi en het geheel op dat oude tafelkleedje, helemaal mijn stijl,
    groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat past hij mooi bij de kopjes met rozen,echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig geheel, mooie theepotten op zo'n mooi oud kleedje en die kopjes erbij.
    Het is wel heel herkenbaar om met zoveel projekten bezig te zijn, maar ik vind het ook wel fijn om keus te hebben ;-)

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje, met die rozen ♥ Ik heb die tik ook wel hoor...maak van alles, leuk leuk, ben ik klaar moet het in elkaar....zie ik wat anders en begin daar dan mee en dat andere werkje ligt maar te liggen op afwerken hihi. Maar dan komt die ene dag dak toch alles in elkaar zet dus....komt wel goed haha

    Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam net op je blog terecht en vind het leuk om dit te gaan volgen. De theepot vind ik echt heel leuk geworden.

    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De theepot is echt heel leuk geworden.
    En zeker het dekseltje met de mooie rozen.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel een heel origineel, chique theepot geworden! Heb je leuk gemaakt, Roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is net een schilderij zo .... die waanzinnig mooie theepot op het kleedje!!!!
    Mooi hoor meis!!!!!!!!

    Succes met je vele projecten hihihihihihi
    Ik herken het maar al te goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi gezellig thee-tafereeltje zo, Ik zou het liefst gelijk aanschuiven. en een kopje thee meedrinken. mooi gemaakt roos. en ik heb het ook hoor. moet snuf en snuitje ook nog steeds in elkaar zetten. wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden.


    grtjs petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er echt prachtig uit met die rozen! Mooi tafereeltje ook. Het tafelkleed is ook prachtig en die vlekken: tja, dat krijg je als je iets veel gebruikt. Het is toch geweldig dat je het al meer dan 30 jaar met plezier gebruikt?

    Ik ben ook met heel veel dingen tegelijk bezig. Zo nu en dan maak ik iets af. Ik probeer iets te kiezen waar ik op dat moment zin in heb en soms moet er iets af, omdat het voor een speciale gelegenheid is. Dan gaat het wel wat sneller :)!
    Er is ook zoveel inspiratie op de verschillende blogs en het een nog leuker dan het ander: ik zou alles wel willen maken.... Dat kan dus niet. Dus, lekker genieten van het moment.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooooh, heb jij dat ook Roos? Even uitproberen...,jaja het lukt..leuk.. , en dan het volgende weer!
    Ach, als je jezelf van tijd tot tijd maar even tot de orde roept en dingen afmaakt, is er niks aan de hand. Het is gewoon je creatieve inslag en drijfveer.. Maar dingen afmaken kan ook heel prettig aanvoelen, als je eenmaal begonnen bent geeft het veel voldoening!
    Je theepothoes-met-rozen vind ik schitterend, en zeker op dat prachtige kleed. Dit plaatje kan zo in een tijdschrift!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een lieffie geworden je theepot.....en ik maak altijd eerst af waar ik mee bezig ben , wordt vreselijk onrustig als er teveel werkjes liggen, wel heb ik meestal 1 brei of haakwerk en 1 borduurwerkje.......en met nieuwe ideetjes die schrijf ik meestal op :o) en probeer ik het later uit te werken...
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Rozewiezo.
    Hoe krijg je de labels met beschrijving zo onder elkaar.
    Kreeg dat niet gedaan.groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Roos

    Bedankt voor je lieve reaktie.
    Ja inderdaad alles uitproberen.
    En anders weer opnieuw.Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank voor je lieve berichtje op mijn blog. Wat een leuke blog heb jij, zeg? Enig. En wat een idee op de "deksel" van de theepot apart te maken. Ik haak af als ik eerst knoopjes los moet maken, voor ik water in m'n theepot kan gieten. Top idee. Ik kijk binnenkort ook nog naar oudere berichten, ben nu nog even druk met de Sint...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja leuk je enthousiaste reacties op mijn blog! Nou jouw blog mag er ook wezen! Wat vind ik je theepot gaaf! Ja leuk he dat uitproberen, ben zelf ook altijd dingen aan het uitzoeken, het niet afmaken is soms ook mijn probleem...Toch blijft haken nog steeds mijn favourite bezegheid! Ik ben al bijna 2 jaar er helemaal verslaafd aan... Ik wens je veel gezellige theeuurtjes met je mooie theepot!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. que preciosa tetera!! me encanta! FELICIDADES!
    Precioso blog!

    BeantwoordenVerwijderen