zaterdag 12 november 2011

TheeRoos warmer.

Hier ben ik mee bezig een TheeRooswarmer en ik kan het niet laten om alvast iets te laten zien De rozen moet ik nog bevestigen aan het dekseltje en dan heeft de theepot een lekker warm jasje aan.
De theepot stond voor me op tafel en ik ben gewoon begonnen met de magische ring en vasten gehaakt net als met de arigurumi's met meerderingen en minderen. De cirkel is zo groot als de onderkant van de pot en daar staat het op en zo verder gegaan zonder te meerderen tot onderaan de tuit. Toen het werk in tweeën verdeeld tot aan de bovenkant van de tuit en steeds aan de tuitkant gemeerderd. Daarna samengevoegd tot aan de hoogte waar de greepjes van het hengsel zitten en verder gehaakt tot bijna aan de rand en een paar minderingen gemaakt zodat de rand mooi aansluit.Wel tig keren gepast hoor want het moet wel mooi aansluiten. Het dekseltje ook gewoon in het rond haken met een schelpenmotiefje als het laatste en wat er dan mooi overheen valt. Aan de onderkant nog een schelpenrandje gemaakt en dat piept er een beetje onderuit. En nu bezig met de rozen en ze daarna op het dekseltje bevestigen. Het is een oude bruin stenen grote fam.theepot waarvan het rotan hengsel een beetje stuk was en om deze nog een keer te repareren heb ik hem zo goed opgeborgen dat ik hem niet kan vinden. Dus dat wordt nog een zoektocht.......

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er al heel mooi uit, Roos. Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Nu nog het hengsel terug weten te vinden...

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jasje voor je theepot heb je gehaakt. En wat een leuke bloemen. Echt waar een schattig geheel zo.

    Fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken de theepotjes, je zult zien dat het hengesel op een onmogelijke plek ligt waar je hem ineens tegenkom. De theepot krijgt een mooie jas.
    en die mooie rozen. misschien nog met mooie groene blaadjes. Dan heb je zo een prachtige pip-roos-theepot.:-))

    knap zonder patroon want dat is altijd ene gok

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een sjieke theepot krijg je zo meis!
    Schitterend .... ben dol op die gehaakte rozen!!!!!!

    Succes met de speurtoch naar het hengsel hihihihihihi ;-)

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw... die wordt mooi zeg!
    Een mooie rozen-theepot, created by rozewiezewo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor, zo'n theepotje zie ik gewoon voor me..., jammer dat het hengsel zoek is, maar dat komt wel weer!
    Ik vind je theepotjasje zo lief, die roosjes... wow wat mooi. En dat je het zomaar uit de losse hand weg haakt...!

    Fijne zondag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat gaat dat lief leuk en mooi worden die theepot , dan smaakt de thee vast extra lekker, knap hoor dat je dat zo eventjes uit je mouw schud.
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit beeldschoon, ben volger geworden en nog hartelijk dank voor de leuke reacties.
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat je het hengsel inmiddels hebt gevonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen