maandag 28 november 2011

Kijk eens opgepimpt en al, een super kerstbal....

En met super bedoel ik wel een beetje groot uitgevallen op bamboenaaldjes 3 1/2 die ik nog had van sokken breien. Eerst maar geprobeerd om een bal te maken, het inbreien of mazen maar achterwege gelaten.
Twee hulstblaadjes gehaakt met de rode besjes en ze daarmee versierd. Met 5 naaldjes breien was erg leuk om te doen alleen geen ballen meer.


Ik zag  bij Wieke van Keulen een prachtige Pagode muts naar een patroon van Cristel Seyfart en ik vermoedt dat het ook in het rond wordt gebreid. Het inbreien heb ik nog nooit gedaan maar misschien met een klein projectje leuk om te proberen. Kennen jullie haar patronen??? ze maakt ook prachtige sjaals en jassen.
Het is natuurlijk wel leuk om dezelfde kleuren en wol te gebruiken dus ik moet nog even Googlen.

8 opmerkingen:

  1. Ik vind je super kerstbal .... SUPERRRRRRRRR!
    Hij is leuk geworden meis!!!

    En wow die pagode-mutsen; dat zijn gewoon bijna kunstwerkjes!!!!!!
    Misschien dat ik binnenkort toch ook maar weer eens de breinaalden moet gaan opzoeken (en ook klein beginnen hihihihhihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kerstbal is leuk geworden, gezellig gepimped!
    Ik ben niet zo dol op breien (wat niet is kan nog komen) en niet op mutsen op mijn hoofd (krijg al jeuk bij de gedachte), dus kan er niet over mee praten. Het ziet er wel erg vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een leuke kerstbal geworden, ondanks je ingedeukte vingertjes.. Die hulstblaadjes staan er leuk bij.
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet mijn eerste kerstbal nog vullen (weet niet of ik dat nog doe). Voor mij ook geen ballen meer!
    Wat een leuke mutsjes! Als je een patroontje vindt hou ik me aanbevolen. :)
    Groetjes Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je eerste bal is leuk geworden hoor. Meteen je eigen draai eraan gegeven en helemaal Roos&design..., wow!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk balletje is het geworden, met recht een super balletje, want ik vind het hartstikke leuk met die kerstversieringen. jammer dat je niet verder gaat met kerstballen maar die pagode muts vind ik ook leuk. maar wat een werk zal dat zijn. met al die kleurtjes.

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap,hoor die kerstbal van je weer eens anders dan de andere en die mutsen zijn super maar ik ben niet zo van het inbreien,als je er wel aan begint succes,hoor!Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat is die kerstbal mooi geworden. Origineel idee met die hulstbladeren! Echt leuk.
    Die mutsjes zijn echt geweldig. Een tijdje geleden kon je pakketjes met de wol kopen via Handwerken zonder Grenzen. Ik weet niet of ze er nu nog zijn, maar je zou daar kunnen kijken.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen