zaterdag 26 november 2011

Hebben jullie dit ook ??? als je probeert een Kerstbal te breien...


Och arme, ik vind ze zo schattig die leuke bamboe naaldjes. Ik had ze nog liggen van een paar sokken breien en dacht ook maar eens een balletje breien. Met een rood katoentje en ja dat gaat lekker stug in het begin en och arme wijsvinger en duim, de putten en gleuven veerden niet eens terug. De steken stonden zeker een beetje te strak op de naald en ik moet zeggen dat mijn vingertopjes dunner worden. Geen succes dus maar gewoon stug verder gaan.

Nu heb ik geen basis patroon maar dacht als ik nou met iedere naald in het begin en eind meerder dan kom ik er wel. Na een poosje breien  ben ik op de zelfde manier gaan minderen maar het geheel ging er toch niet zo goed uit zien. Het leek wel een vierkante voetbal , te groot dus en met van die dikke strepen van het meerderen en minderen. Doe je zoiets dan aan één kant van de naald??? Jullie begrijpen het al hevig teleurgesteld en hup alles weer uithalen van een dagje werk. Als ik dit schrijf moet ik weer vreselijk lachen om die spontane acktie van "dat moet toch kunnen" ???
                                                                   
                                       **************

Even een aanvulling, krijg ik toch een verrassing in mijn mailbox van een basis patroon en nu wordt me het één en ander duidelijk, +++ SUPER+++ ik ga nu als een speer met die leuke bamboe naaldjes en in plaats van uit een verdraaide steek te meerderen ( wat die putjes in mijn vinger veroorzaakte) neem ik het lusje op tussen twee steken en nu geen centje pijn.

Het inbreien laat ik even achterwege eerst maar de bal en dan pimp ik hem wel op!!!

8 opmerkingen:

  1. O Roos, ontzie je vingertopjes toch een beetje. Het moet wel ontspanning blijven hè..
    In je mailbox zit een verrassing!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jeetje meis .... geblesseerde vingertoppen en uiteindelijk toch geen kerstbal :-( (maar de manier waarop je het schrijft doet mij ook een lachen hoor hihihihihi)

    De aanhouder (met herstelde vingertoppen) wint, dus wie weet ..... toch binnenkort een kerstbal van jouw kantje hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heb ik op 1 van de blogjes een beschrijving van zo'n kerstbal gezien. In de Anna van december staan gehaakte kerstballen. Is misschien met het oog op je vingertoppen iets voor jou?
    Groetjes,
    Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh Arme roos...Misshien dat je wat te strak breidt en daarom schuiven de steken niet goed door. En katoen is natuurlijk vrij stug... hihi ik moest wel lachen om je verhaal maar de redder in nood heeft zich aangekondigt. en nu wachten we in sanning af hoe je eerst kerstbal eruit gaat zien . Gaat vast wel lukken. daar ben ik van overtuigd.

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zolang je maar geen kramp krijgt van het breien hihi, dat gebeurt hier ook weleens ;o)
    ben benieuwd hoor wat je er van gaat maken zo helemaal op pimpen, wordt ie vast heel origineel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei! Dat ziet er ernstig uit, maar volgens mij gaat het jou wel lukken hoor. De aanhouder wint!
    Goed idee om eerst een bal te breien. Mazen kan altijd nog en een effen bal kun je ook pimpen met kraaltjes of zoiets.
    Ik ben benieuwd wanneer we jou eerste bal zien ;)

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker lastig met zulke dikke pennen.
    Maar de aanhouder wint.
    Ik vind je blog erg leuk,ik heb mij ook aangemeld als volger.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ik ben blijkbaar niet de enige met de kerstballen-blues. Kijk maar eens op dit berichtje (http://bietje-bietje.blogspot.com/). Maar jouw verhaal geeft mij weer moed om het toch weer eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen