woensdag 2 november 2011

Een opzetje voor een nieuwe sjaal

 Een opzetje voor een nieuwe sjaal uit het 250 haaksteken boek van Libelle en het is een schelp motief.
Een lekker makkelijk patroontje over 3 naalden dus fijn om er tussendoor te doen. Als het niet goed te lezen is en je wilt het patroontje mail me dan even dan maak ik een kopietje uit het boek inplaats van de foto afb.
De wol is van Katia, Darling met 60% wol en 40% polyamide en op de 50 gram zit 190 meter.


Maarrrrrrrrrrrrrrr eerst moet deze sjaal af voordat ik verder ga en dat is me toch een lengte en het zijn 12 stokjes dan denk je toch dat heb ik zo af??? Het is zijn mooie overgangen van Taupe kleuren met klein
parelmoeren kraaltjes met een te klein gaatje zodat je steeds de draad op moet schuiven en dat maakt dat het zo langzaam gaat. Deze is voor mezelf, ik hou van uitbundige kleuren maar niet zo met mijn kleding op een uitschieter na, en de wol is heerlijk zacht.

9 opmerkingen:

  1. Ah, jij bent ook volop aan de sjaals, Roos..
    Die grijze is vast het groeiend vervolg van het stukje dat je een tijdje geleden liet zien in je berichtje van de maandagochtend Stitch&bitch..
    Het wordt wel heel mooi hoor!
    En je nieuwe opzetje is ook leuk, mooie steek..
    Succes met haken en breien!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk halve boogjes dat wordt een aparte sjaal, en je grijstintsjaal schiet al lekker op ...heerlijk hé zo'n nekwarmertje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De blauwe sjaal zijn volgens mij wel helemaal jouw kleuren; erg mooi wordt dat!
    Het andere sjaaltje wordt heel anders, maar ook mooi, die schiet al best op. Hoe lang moet het worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tot de bol op is Angélique nog een paar uurtjes en dan ga ik met de blauwe verder en inderdaad ik hou van de blauwe tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die grijze taupe kleuren prachtig. zeker met die kraaltjes. Misschien een hoop werk maar het resultaat is geweldig. Die blauwe vind ik ook leuk. Wat wordt er toch veel gemaakt zo met elkaar .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Roos! Ze zijn heel verschillend, die grijze is wel chique met die kraaltjes en ja, die blauwe, dat zijn ook mijn kleurtjes. Die wordt vast ook heel mooi.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleuren en mooi patroontje dat schelpmotief Roos!!!

    Maar ook je "onderhanden" sjaal vind ik schitterend. Is misschien effies een klus, maar ik weet het zeker hihihihihi "DAN HEB JE WEL WAT FANTASTISCH JOH"!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie werkjes laat je weer zien! Die mooie grijze sjaal wordt wel lang, zeg!En zo leuk met die kraaltjes! Leuk boekje van Libelle, heb ik ook al heel wat leuke steekjes uitgehaald! 2 sjaaltjes, maar allebei héél verschillend! oh nee.. één overeenkomst: allebei mooi!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kleurtjes! Hou je hem nu een keer zelf?
    Groetjes,
    Anne Marie.

    BeantwoordenVerwijderen