donderdag 20 oktober 2011

Herfstkransen gemaakt met dochter en kleindochters

Ik zag een leuke herfstkrans bij en dacht dat is ook leuk omdat te maken met dochter en kleinkinderen in de Herfstvakantie. De jongste kan haken en ging aan de slag, met z'n vieren op de bank en eerst even een ketting en vasten " proefhaken". Toen de magische ring en daarin vasten haken met veel gekreun en Ilona keek even bij haar grote zus en zegt nee dat kan niet zo dat is te vaag en trekt het zo weer uit. Vreselijk veel gelachen of de lussen waren zo groot alsof je aan het vingerhaken bent of zo vast dat je er geen haaknaald in kon stoppen.
Ze gaven het niet op en  onder veel aanmoediging en veel tellen en toer voor toer zeggen wat ze doen moesten hebben we hele leuke paddenstoelen gemaakt. Een hele avond en de daarop volgende  hele dag hebben we het toch voor elkaar gekregen om een krans te maken en iedereen was voldaan over het resultaat.



Om vast te oefenen was ik van te voren gaan proefdraaien met Vos en Luka en mijn krans hangt nu bij de voordeur.

10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om zo samen te doen! En het resultaat is geweldig. Ook die jij alleen gemaakt heb is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om dat zo met elkaar te doen en het resultaat is hartstikke leuk geworden.Grappig die foto met je katten zo van bovenaf gezien konden het ook mijn Puck en Pepper wezen precies dezelfde streepjes op de koppies.Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was daar bij jou een gezellig haakkransje..
    Ik vind de herfst-kransen heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om dit met elkaar te doen en ik kan me voorstellen hoe gezellig het geweest is!
    Zowel de herfstkrans als de krans aan je gevel is prachtig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch zo dat saampies freubelen!!!!

    Het resultaat mag er wezen. Schitterende kransen!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is ie leuk geworden. En wat gezellig om dat samen met je dochter en kleindochter te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, Roos, wat zijn die leuk geworden! Allereerst je krans aan de deur, maar zeker de krans op tafel. Wat gezellig om zo samen te zitten handwerken. Leuk dat je kleindochter ook kan haken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is leuk geworden zeg, beide kransen, en wat leuk om te lezen, 3 generaties vrouwen aan het haken. Ik zie het zo voor me.
    en die katten met hun nieuwsgierige neusjes erbij geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt toch heel gezellig en wat is het resultaat enorm leuk , je voordeur krans vind ik ook superleuk.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het super en heel erg leuk ook de krans.
    En dan die schattige paddestoeltjes.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen