zondag 16 oktober 2011

Elke Maandagmorgen ga ik naar de breiclub van Stich 'n Bitch,

 Vorig jaar  zag ik naar aanleiding van  deze advertentie -site allemaal adressen van heel veel groepen die samen breien door heel Nederland.
Je kan zo aanschuiven er zijn geen verplichtingen, geen contributie en iedereen  is welkom.
Zo heb ik dat ook ervaren, er is bij mij in de buurt een Wijkcentrum en we zitten in een mooie lichte ruimte waar ook een gelegenheid is om iets te drinken of te eten.
En dat  zijn zo'n 20 dames van verschillende leeftijden en culturen die allemaal dezelfde Passie hebben en dat is breien of haken beginnende of ervaren breisters..

Regelmatig brengt iemand een zak met wol mee en iedereen die wat zou kunnen gebruiken mag er iets van uitzoeken.
Het is allemaal heel gezellig en met een kopje koffie wordt er heel wat uitgewisseld en patronen gedeeld.
Zo heb ik o.a  dit patroontje gekregen van een sjaaltje, het is wel verstandig dat je iets ge makkelijks bij je hebt anders maak ik steeds telfouten omdat je zo gauw afgeleid bent.

Het is een heerlijke zachte Lace wol met parelmoeren kraaltjes.
Ik heb me wel verkeken op de grote van de kralen ze zijn n.l te klein, ik moet ze steeds doorschuiven in plaats dat ze zelf zakken en dat houd enorm op.
Het is een grijsachtig bruine kleur met lichte kraaltjes en in stokjes gehaakt.Het patroontje is super gemakkelijk, je kan er
ook een leuk kleurtje voor nemen en de kralen daarin aanpassen.
Een kettingsteek van 12 steken en daarop 12 stokjes haken aan het einde 7 losse dan een kraaltje en weer 7 losse, keren en
in het eerste stokje insteken en dat is alles en hier kan je dus rustig bij praten.....

Er is binnenkort een Handwerkbeurs 27, 28 en 29 Okt. in de Ahoy Rotterdam en een Kreadoe Jaarbeurs in Utrecht op 2-6 Nov.

Daar ga ik zeker naar toe en om alles te bekijken en mooie kleurtjes uitzoeken.

8 opmerkingen:

  1. Ja, zo'n breiclub is heel gezellig en inspirerend. Ik ga elke eerste zaterdag 's middags naar de Breituin van Sifonofoor. Ook heel leuk.
    Wat een grappig patroontje is dat voor een sjaal.
    De kraaltjes geven het een luxe uitstraling. Mooi!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel mooi sjaaltje, die moet ik even opslaan.. voor op de bank projectje.
    die kraaltjes maken het zo gappig, ik denk dat ik zoiets makkelijk voor mijn dochter kan maken.
    Hier waar ik woon is geen breiclub, dat zou ik wel leuk vinden..

    Ik ga ook naar de handewerkbeurs in rotterdan
    Het zal waarschijnlijk wel de vrijdag worden.
    ivm werk.
    als het goed is ga ik samen met mijn vriendin, misschien zie ik je daar wel.

    Had je mijn mailtje al gehad. ik heb hem 2 keer verstuurd. weet ook niet waarom ze niet aankomen maar misschien dat hij terecht is gekomen in de ongewenste email. dat gebeurt hier ook nog wel eens, dan zien ze het voor spam aan.
    anders probeer ik het morgen met mijn gewone email.
    groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Roos, om naar zo'n club te gaan. Het is zo waardevol om ook weer andere creatieve mensen te ontmoeten.
    Bij ons is er 1x in de 14 dagen breicafé op donderdagmiddag, maar dat is mijn werkdag..
    Maar deze week kan ik lekker gaan!
    Wat is die grijze sjaal mooi, echt een heerlijk werkje waar je bij kunt kletsen..

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het wel kletsen en verkeerd breien haha hier is ook zo'n club maar op de dinsdagavond en 's avonds hoef ik eigenlijk nooit zo weg....je sjaaltje is echt heel leuk zo met kraaltjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me super gezellig zo'n brei- en haakclub.
    Geen idee of het hier bij mij in de buurt ook is. Probleem is jammer genoeg dat ik door mijn onregelmatige werk waarschijnlijk meer niet dan wel zou kunnen gaan ....

    En wat een leuke sjaal Roos!
    Zo te lezen wel wat freubelen met de kralen dus, maar het resultaat is geweldig meid!!!!

    Groetjes Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, zo'n brei(haak)club.. zie al die breiende en hakende dames al voor me.. Gezellig kletsen en breien en haken maar! En.. er komen dan nog mooie dingen dingen uit jullie handen ook, zo'n leuke sjaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je op deze site kijkt zijn er 3 groepen in Utrecht waar je breien en haken kunt. http://www.stitchnbitch.nl/ groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen