maandag 24 oktober 2011

Een sjaal gebreid van bandgaren

Het is me gelukt om ook eens iets snel af te hebben en wel in één avond. Een gebreide sjaal van bandgaren, je steekt in het band terwijl je omslaat. Het zijn maar zeven steken dus dat gaat wel snel alleen het band zelf draait wel wat dus dan moet je het eerst even glad maken voordat je de volgende steek doet. Grijs en bruine kleuren met van die leuke flapjes en alle naalden recht.

Verder nog steeds bezig met het bloemetjes gordijn de breirol en het kralensjaaltje die héél lang moet worden en een Poncho die alleen nog in elkaar gezet moet worden. Vierkanten van wol gehaakt vorig jaar mee begonnen en dan struikel je over het in elkaar zetten, toch niet te geloven!!!
Daar begin ik dus maar mee want het is heerlijke warme wol en erg geschikt voor de komende winter.

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kleurenpalet is dat! Ik kende de sjaaltjes al wel, ooit blogde ik erover. Mams was namelijk weer eigenwijs. Ze wilde wat minder grote 'flapjes'. Daarom legde ze het draad open, vouwde het dubbel en stak in de dichte kant (stofvouw). Gaf ook een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi met die kleuren. Lekker om ook eens een snel werkstuk te maken. Als je aan de lapjes begint, zul je zien dat de poncho zo af is. Soms moet je er gewoon aan beginnen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk sjaaltje,ik heb hem zelf ook gemaakt in roze en paars tinten en inderdaad zo klaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi roos, wil je geloven dat ik ook nog een bollete bandgaren heb leggen, zou het samen met mijn vriendin doen, maar komt er niet van. wat een mooie kleuren heb je er voor uitgekozen, mooie natuurkleuren, Toch hebben veel mensen dat hoor, iets maar half afmaken, terwijl het meeste werk er al op zit. hier nog éen. volgend jaar maar goed beginnen. eerst alles af en dan pas wat nieuws. Maar eerst naar de handwerkbeurs ;-) een voorraadje halen (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren Roos! Die passen echt bij jou (voor zover ik je "ken" dan). Ik vind het aantal werkjes bij jou best meevallen. Die grotere dingen kun je wel eens zat zijn en dan weer verder met wat anders voor de afwisseling. We zien de resultaten vast wel eens verschijnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een mooi sjaal geworden de kleuren zijn goed te combineren en het is heel leuk eens snel resultaat te hebben ;o) En de rest komt vanzelf wel.........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Best een apart breiwerkje hé! Ik heb het ook al eens een paar keer gedaan! Maar deze kleuren vind ik wel héél erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauwwww wat een leuke sjaal!

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat bandgaren onlangs pas in de wolzaak ontdekte, maar niet goed begreep wat je er nu mee kon doen ..... nu snap ik het hihihihihihi .... GAAAAAFFFFF

    Succes met je overige werkjes!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ja ik heb ook nog een bol liggen.. Dat is wel een lekker snel werkje. Ik vind deze kleuren erg mooi. Hier ligt een hardblauwe te wachten, echt niks voor mij.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nice one :)I like your blogg :)you are creative person :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend, prachtige kleuren!!
    Groetjes,
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuk, hier heb ik er inmiddels ook al 3 van gebreid :-)

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen