maandag 12 september 2011

Vogelveertjes... patroontje voor de Breirol

De vogelveertjes op de foto zijn van de parkietjes die ik heb gehad. Als ze in de rui waren verzamelde ik de mooiste veertjes.

Het patroon van de Vogelpootjes houden jullie tegoed, ik heb er zo in lopen kliederen dat het niet meer leesbaar is en dan worden het vast geen pootjes.
Om het bij de vogels te houden een klein patroontje van de veertjes het zijn maar 4 naalden patroon breien.



De Tulpen is een tussen rand net als later de  Sneeuwklokjes.
Ineens ontstond er een thema" het Bos "en ben ik nu bezig met de rupsen, de vlinders komen wat later.

Een paar kaarten gekocht met insprerende verhalen, even kijken of het te lezen valt.

3 opmerkingen:

  1. Mooi tekst op dat kaartje, daar kan je wat mee.
    Dank je wel voor de patroontjes. Als ik naar de plaatje kijkt is het denk uit een oud boekje.
    Grappig al die benamingen voor steekjes.
    Die tulpen vind ik ook erg mooi.
    Die neem ik zeker op in mijn breirol.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De patronen komen uit Mon Tricot 1300 steken raadgevingen en foefjes 1979 en koste toen
    Fl. 9,50 best veel hé voor die tijd. Leuk als ik de tulpen in je breirol terug zie, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh,wat leuk dat je de patroontjes met ons deelt...
    ik heb je sneeuwklokjes nu af, ze zijn superleuk geworden. Ik heb je tulpen al eens geprobeerd, ze staan ook ergens anders in.. ik weet even niet meer waar.., maar ze lukten toen niet erg.
    Ik ga nog een poging wagen!

    BeantwoordenVerwijderen