vrijdag 9 september 2011

Sneeuwklokjes met patroon voor de breirol

Veel weggeweest en tussendoor Sneeuwklokjes breien voor de breirol en het patroontje er bij gefotografeerd, kijken of het leesbaar is en anders schrijf ik het over.











Er staan 51 steken op de naald  en het zijn 5 klokjes op een rij, 40 +3=43 + 2x4 aan weerszijden in gerstekorrel.
Maar als ik nu mijn steken tel na 3 x het patroon te hebben herhaald, staan er  54 steken op.
Het is maar goed dat de teruggaande naald steeds averecht is en bovenwonder de klokjes staan wel boven elkaar. Die extra steken die ik nu heb komt waarschijnlijk van de extra omslagen die ik heb gemaakt. Ik ga ze niet uithalen ik ben al lang blij dat ze er zo uitzien. Een ster in patroon lezen zal ik niet worden, gewoon maar doorgaan want ik vind het wel leuk.

5 opmerkingen:

  1. Roos..., wat ben je goed bezig!! O, ik word helemaal lyrisch als ik dit zie. Ik zou meteen met een breirol beginnen als ik er al niet één op had staan. En de patroontjes zijn supergoed te lezen, dankjewel. Het is echt een leukerdje dat sneeuwklokje!

    Fijn weekend en groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt leuk Elizabeth, ik zal de andere patronen Maandag er ook even op zetten. De vogelpootjes en veertjes zijn ook zo leuk om te breien.Jij ook een fijn weekend, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,

    Leuk dat je ook aangestoken bent door het breirolvirus. Wat een geweldig idee om kleurtjes te gebruiken. Dat geeft meteen weer een heel ander effect. Mooi!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, dat verspringen met die pastelkleuren ziet er heel mooi uit. Ik zou bijna...... nee hoor ik ga de mijne niet uithalen. ik ga hem oppimpen met UIltjes ;-) hartjes en borduursels. volgende week als de tasjes klaar zijn, dan hou ik een breirolweek. (misschien wel 2 weken) haha. want hij ligt al veels te lang stil.

    Super dat je nu ook het breirollen hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi met die verschillende kleuren.
    Knap zeg.. zo veel verschillende breipatronen te kunnen. Wat ga je met een breirol doen en hoelang wordt die breirol?
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen