maandag 19 september 2011

Met deze bollen wol ga ik een tas maken van Busy Bessy Creatief

Deze bollen wol heb ik gehaakt om een dikkere wollen draad te krijgen. Ik heb er al eens een kussen van gehaakt en nu ga ik hiermee de tas van Elizabeth maken. Het is dikkere wol en zulke dikke rondbreinaalden heb ik niet dus brei ik twee helften en zet ze dan aan elkaar. Eerst maar eens kijken of het patroontje uitkomt en hoe of het staat, dus een proefje breien.

Bij HalloPeetje staat dit leuke  uilenpatroon met een vertaling door haar gemaakt en die ik zeker voor mijn breirol ga maken. Ik vond nog een pannelapje op het internet met het uiltje, staat ook erg leuk.

11 opmerkingen:

  1. Ik heb het ook eens gedaan, eerst lossen haken en er dan met een dikke naald mee haken... Maar de wol waarmee ik dat gedaan had, was veel te dik... Kortom, in de prullenbak...

    Ben benieuwd naar je eindresultaat... Vind de tas bij Elizabeth echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bollen wol gehaakt... ik moest even goed lezen&kijken, maar nu snap ik het. Oef wat een werk.. Je kunt de tas ook op 4 pennen breien, Roos.
    En als je twee helften breit (ieder met 2 pennen), kun je niet de 4 toeren van het patroontje volgen hoor.
    Mijn tas is bijna klaar w.b. breien, ik heb nog niet eens 1 bol van 100 gr. gebruikt. Hij is wel heel luchtig, ik ben er echt mee in m'n nopjes!
    Wat is je uilenbreipatroontje leuk!!! Ik zag&las bij Petra dat jij hem had gevonden. Echt een topper die ik natuurlijk gauw wil maken!

    Groetjes,Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleuren voor een tas! Maar zeker een enorm werk om het eerst helemaal te haken. Het uiltje is ook leuk, kun je ook eens in een tas breien...
    Hoe vond je vriendin de sjaal en de slinger?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf patroon, had ik nog niet bij Peetje gezien, maar ik ga meteen kijken. Dank je wel, hij past super in mijn meebreideken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een heel werk, al die bolletjes haken. Wel apart.. Breien met je gehaakte draadjes!!
    Ben weer benieuwd naar je eindresultaat!!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, ik wil die tas ook gaan maken.Misschien niet die met het gaatjes patroon, ik vond die met de ingebreide patroontjes ook erg leuk. Nu ben ik wel heel erg benieuwd hoe die tas met die gehaakte wol gaat worden, Hoe dat uitpakt, zelf wacht ik nog even. Eerst de sjaal voor mijn vriendin af.
    En dan even zoeken naar zulk soort tashengesels.

    Maar ze zijn echt heel leuk.
    straks lopen we allemaal met zo'n tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb al eens met deze wol een kussen gehaakt en heb daar van nog de resten over.
    Het wordt wel een stoere tas en inderdaad kan ik dat patroontje niet doen want dat is voor de rondbreinaald. Dan ga ik wat anders verzinnen zodat ik toch in twee delen kan breien want ik heb alleen deze wol, leuke gekleurde strepen of zo.
    De sjaal vond mijn vriendin erg mooi dus helemaal blij en er waren hele leuke vlaggetjes bij, het zag er feestelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roos ik zou niet zo gauw weten hoe dat moet met dat uiltje als je hem voor de tas wilt gebruiken.
    want dan begin je natuurlijk bij het hoofd..
    Je moet dan wel met nld 20 beginnen. maar hoe dan de kabeltjes vallen weet ik niet.
    Maar misschien kan je er eeste een beetje mee puzzelen
    Ik denk wel dat het een hele leuke tas gaat worden apart zo met gehaakt draad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Petra ik weet niet of het dit wordt, de tas bedoel ik. Eerst had ik een plan maar dat is het niet geworden en nu ben ik met alle kleuren in tricot bezig maar of dat nou zo leuk wordt. Ik heb m'n bedenkingen maar ga toch nog even verder breien maar zonder uiltjes hoor want die zouden helemaal weg vallen. Als het niet naar m'n zin wordt dan haal ik het weer uit en haak ik er een poef van. We zijn toch hartstikke flexibel??? Bedankt voor het meedenken, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee om de wol eerst te haken om een dikkere draad te krijgen. Ben zeer benieuwd wat voor resultaat dat geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat je er ook mee gaat doen het wordt in ieder geval fleurig ;o)
    ben benieuwd naar het resultaat......

    BeantwoordenVerwijderen