vrijdag 2 september 2011

Een sjaal gebreid in de Pauwensteek.

Heel hard aan het breien aan deze sjaal voor een vriendin die 16 Sept. jarig is. Het is een gemakkelijk patroon, de Pauwensteek een herhaling van 4 naaldjes dus dat schiet lekker op. De overlopende kleuren wol geven er wel een leuk effect aan. Ik hoop dat ik het haal en maak er in ieder geval tegen die tijd een pakje van, met of zonder breinaalden.
Fijn zijn de digitale camera's je kan zo een foto maken, chipje eruit en dan zo in de computer, ideaal.
Het zonnetje schijnt op het balkon even een stoelkussen pakken en iets te drinken en dan verder breien en hopen dat de sjaal lang genoeg wordt ik heb alleen deze bol nog.....

7 opmerkingen:

  1. De pauwensteek is schitterend, en helemaal met deze wol. Roos, je hebt het supermooi bij elkaar gezocht. Zelfs de poes kan het waarderen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er ook heel mooi uitzien. Steek en de kleur wol horen gewoon bij elkaar!
    Grappig, gelijk jarig met mijn mams ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn Kleindochter is dan ook jarig en wordt 17 jr. Voor haar geen gebreid iets maar een Pandora bedel voor aan haar armband.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren en de steek ook natuurlijk...prachtig !

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi die pauwensteek en die sjaal dat ga jij echt wel halen, want je bent al een heel eindje op weg. Het is een leuk steekje. Heb hem ook in de breirol maar zonder gaatjes. Maar met deze wol komt hij heel mooi tot zijn recht. Het is heerlijk om met wol te breien die van kleur veranderd. dat geeft altijd zo'n mooi resultaat.
    Nog 2 weken heb je, maar ik denk dat hij al eerder af is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, qua kleur lijkt het ook net een pauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een prachtige kleur garen voor die sjaal. De pauwensteek blijft prachtig. Ik vond ook dat die niet in een breirol mag ontbreken!..

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen