dinsdag 6 september 2011

Een beginnetje aan de Breistekenrol

Dit is het geheimzinnige ietsje en dan sloeg dat geheimzinnig ook op zal ik het wel doen, zal ik het niet doen en hoe pak ik zoiets aan.Waar begin ik aan en hoe brei ik het tot een goed einde en hoe stimuleer ik me zelf. Even oefenen met een patroontje, tig keren uithalen en op nieuw beginnen. En dan toch een tipje van de sluier oplichten want dat is zo spannend.
De breirollen van Elizabeth, Petra en Betsy zijn juweeltjes en het mooiste vind ik in het witte katoen. Om me zelf te blijven motiveren gebruik ik kleurtjes, een beetje zachte kleuren. De patronen tot nu toe kwamen uit de 1300 steken van Mon Tricot 1979. Maar ik ga zeker bij de andere breirollen kijken of er een leuk steekje bij past.



Het eerste blokje zijn vogelpootjes dan de rose tulpen en daarna de veertjes. Nu ben ik bezig met de witte sneeuwklokjes. Ik heb 51 steken en brei met Phil Coton 3, Durable en Catania op pennetje 3.

7 opmerkingen:

  1. Wowwww, ik vind het er héél mooi uitzien !!

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaa , had ik het toch goed gezien. Dit vind ik ook heel mooi. met die pastel kleurtjes. Leuke combi met die grijstinten erbij en inderdaad de motivatie om naar een ander kleurtje toe te breien werkt wel. Dat mis ik een beetje in mijn breirol.. Dit vind ik echt prachtig. Ga je die uiltjes ook maken ? :-))
    Als ik klaar ben met die tasjes ga ik ze uitproberen.
    Van de week ook maar eens mijn breirol-blog updaten. zou het bijna vergeten.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor. Het ziet er al heel leuk uit.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Vind de breirol in deze kleuren ook echt weer een juweeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je had het goed gezien Petra en de witte breirol van jullie vind ik helemaal super. Ik ben benieuwd naar je sneeuw-uiltjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tada...! Dit vind ik leuk, zowel het initiatief als de uitvoering, Roos. Wat een leuke verrassing.
    Zie ik het goed dat je grijstinten hebt gebruikt?
    Ik vind het schitterend. Ga je ons ook nog verrassen met patroontjes beschrijvingen?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het ook leuk om te doen, het is net als de granny's "puzzelen" en ja het zijn grijstinten(perle, minerai, mercure van Phil Coton 3) en daar doe ik wat pastellen bij. Je bedoelt dat ik het patroontje overschrijf uit het boek zoals het daar staat?
    Ik heb er geen eigen inbreng of veranderingen in gemaakt, ik zou het ook kunnen scannen?

    BeantwoordenVerwijderen