zaterdag 17 september 2011

De Pauwensteek Sjaal is af !!!

Voor een vriendin die vandaag jarig is ( 60 jr.) deze sjaal gebreid en ze viert haar jarig zijn vanmiddag met een zelfgemaakte High Tea ",met haar dochters en al haar vriendinnen, man en zoon de deur uit


"Alleen voor Vrouwen". Één van de vriendinnen kwam op het idee om allemaal een vlaggetje te maken voor een lange slinger. Het breien en afhechten en een beetje benevelen en op laten drogen was gisteren klaar . Vanmorgen alles ingepakt met het vlaggetje erbij en het feest kan beginnen.
Het patroon heb ik als volgt gemaakt: steken opzetten: meervoud van 18 + 2
Voor mij was dat 56 steken en pennetje 4
1e naald: goede kant recht.
2e naald: averecht
3e naald: 1 steek recht, (of afhalen) dan 3 x 2 steken samen breien ( dit is een half patroon), draad omslaan en één recht en dit totaal 6x, 6x2 steken samen breien, dit herhalen tot er 7 steken over zijn (half patroon), 3x2 steken samen breien en 1 recht.
4e naald: recht breien ( dat is de verkeerde kant).
Herhaal deze 4 naalden tot de gewenste lengte en dat was voor mij 1 bol van ong. 400 m.

Nu kan ik verder met de breirol en ga me wagen aan het rupsen patroon, past wel bij de vogelpootjes en veertjes.

Een fijn weekend allemaal en groetjes Roos.

7 opmerkingen:

  1. Ow, wat zal jouw vriendin een heerlijke verjaardag hebben! En wat zal ze blij zijn met jouw cadeau's!
    Heel veel plezier vanmiddag en feliciteer haar maar ook van mij ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grandioos mooi... dat is alles wat ik kan zeggen van deze sjaal. Je zal hem maar krijgen...
    Een hele fijne middag bij je vriendin, wat een superleuk idee van die high tea!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi blijft het toch die pauwensteek en je hebt een prachtige kleur gekozen.....en wat leuk!!!!! dat vlaggetje .
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te krijgen, zo'n mooie bijzondere sjaal met van die mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een hele mooie sjaal geworden en de kleuren zijn prachtig. Je vriendin zal er heel blij mee zijn.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, die sjaal is echt wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is mooi gelukt, Ik denk dat je vriendin hier wel blij mee zou zijn. en wat een leuk idee met die vlaggetjes, Dat wordt een gezellige boel daar.
    En zie ik nu 2 uiltjes op de kaart ;-)
    Ik ben er mee bezig... :-))))

    fijne zondag Roos

    BeantwoordenVerwijderen