woensdag 6 juli 2011

Ilona (kleindochter) heeft een uiltje gehaakt

Ilona mijn kleindochter van 11 jr. komt een nachtje logeren en gezellig fröbelen. Ze wilde graag een uiltje haken en ging gelijk aan de slag. Met de vierkantjes op tafel en maar schuiven om enig idee te krijgen hoe groot mijn plaid moet worden. 30 stuks is nog niet veel Maar als ik nou een randje van 4cm tussen de vierkanten haak en rondom de plaid een rand van 10 cm. dan kom ik op een afmeting van 120x140. Ik dacht leuk voor op de bank eventjes over je benen leggen maar ik lig nooit op de bank maar het staat misschien toch wel gezellig. Dat dacht Vos dus ook en ging er lekker op liggen en Ilona dekte hem toe met wat vierkantjes, hij vond alles best!!!





Natuurlijk een paar foto's gemaakt en even showen, ook het uiltje moest erbij, het was heel gezellige dag samen.

6 opmerkingen:

  1. Dat heeft Ilona wel heel knap gemaakt, ik vind hem prachtig!
    Haha, die kop van die kat!
    10 cm rondom...daar ben je wel even mee bezig, vrees ik. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft hem helemaal zelf gemaakt en ja die rand...... ik ben een beetje aan het eind met die vierkantjes en wil nog zoveel andere dingen doen.
    En ja die kat wil overal bij zijn en is nog heel speels, wel leuk hoor, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van Ilona, een meisje van 11 en dan zoiets haken..., dat zie je niet veel. Maar ja, wat wil je met zo'n creatieve oma!
    Ah, die Vos is vast familie van mijn Spooky en Boofy; ook altijd met het neusje er boven op. Maar je vierkantjes zijn erg mooi! Een rand ertussen (in één kleur)geeft rust en werkt samenbindend tussen de verschillende squares. Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zo samen handwerken .......en het uiltje is een schatje je hebt al aardig wat gehaakte blokken wordt vast een beauty.
    ♥groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!!!! IK heb altijd de hoop gehad dat ik met mijn eigen dochter zo creatief in de weer kan zijn.. maar die is echt hobbyloos...
    Leuk om samen met je kleindochter zo te kunnen freubelen en niet om het éen of ander, maar het is echt knap als je dat als 11 jarig kan.
    Complimentje hoor.

    Ps: ik had nog wat beloofd.
    De tips om granny's aan elkaar te maken staan vandaag op mijn blog.

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, dat ze al een uiltje kan haken en nog goed gelukt ook! Ik probeer mijn dochtertjes warm te krijgen voor haken, maar het lukt me (nog) niet. En m'n 15-jarige zoon kan het juist heel goed, maar die geneert z'n eigen daarvoor (da's voor meiden).

    BeantwoordenVerwijderen