zaterdag 16 juli 2011

Gisteren avond zo gelachen, het meisjes tasje

die ik aan het haken was,naar het patroon van Busy Bessy, is van veel te zachte wol en dan ga je toch tegen beter weten in door. Met als resultaat als je de hand- vaten vast houd dan hangt dat als een zakje naar beneden.
Ben maar verder gaan haken aan de Lace sjaal, wat een  lange toeren haak je dan en wat sááááíiiii dan zijn de Granny's véél leuker om te maken met al die kleurtjes en variaties. Zo kom je er wel achter wat je leuk vind en niet zo leuk en leer je het materiaal kennen. Als ik Zondag mijn verrassing krijg, een vertaling van het vierkant Irish Rose Square door Elizabeth, Busy Bessy (echt een bezig bijtje) dan ga ik daar gelijk aan beginnen. De nieuwe bolletjes katoen liggen al klaar, ik heb er zin in.......

5 opmerkingen:

  1. Zo dat zijn een heleboel mooie katoentjes zeg!

    We twijfelen nog welk patroon we doen komende zondag, maar denk dat het de irish rose wordt.. Wordt het de week erna een heel vrolijk patroontje ;)

    Ik ga het tasje ook nog maken. 100% acryl een goed idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roos, weet je dat er ook een Irish Rose is van Ferosa Harold. Ik denk dat Henrike die bedoelt, en dat jij de Irish Rose Square van Priscilla Hewitt bedoelt..
    Heb je al gekeken naar mijn blogbericht van 13 april? Daar wacht je verrassing...

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie katoentjes.. Lange toeren zijn inderdaad erg saai, maar die sjaal wordt welheel erg mooi.
    Granny's haken blijft leuk he.
    Ik heb mijn vriendin ook zover gekregen dan ze granny's gaat haken.

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan het een verschil maken hoe en met wat je haakt hé, ben benieuwd naar je nieuwe blokje met een ierse roos.
    fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elizabeth ik heb gekeken bij 13 april en deze bedoel ik hoor, zo mooi. maar al bladerend kwam ik noch meer leuke vierkanten bij jou tegen dus ik moet even in je archief neuzen,dankjewel.

    Ieke je moet zeker acryl nemen dat is veel steviger, succes

    Peetje ik hoef alleen nog franje te maken dan is de sjaal klaar, zeker 2 maanden over gedaan.

    Ja Marjolein je moet van te voren het materiaal even testen of het goed is voor het product. Het was mooie zachte wol en dat had ik, en ik wou zo'n tasje haken, jij ook een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen