dinsdag 12 juli 2011

Gehaakte Anjer met vingerhoed uiltje

Gisterenmiddag in de zon dacht ik even een anjer te haken. Ik zag het patroontje van José's weblog en ging aan de slag maar wat een werk, zoveel steekjes en ik dacht nog wel die heb ik zo gemaakt. Het werd s' middags 2 uurtjes en s'avonds ook nog eens een keer. Even een tussendoortje ..... ik heb voor het vingerhoedje" het uiltje" een mandje gemaakt(toch nog een eigen ideetje) want die wilde ik niet verliezen. Twee koordjes er aangehaakt en boven door het puntje er uit laten komen. Je kan het mandje er dan uittrekken en het vingerhoedje er uit halen. Vandaag maar verder met de Grannies.....

6 opmerkingen:

  1. Prachtige bloem Roos !
    Heb ook al van kleinere projecten gedacht, dit zal 'k zo eens rappekes maken maar dat slaagt soms wel tegen en dan gooi 'k de boel opzij.
    Om daarna lekker een vierkantje te haken :)
    Kleindochter staat naast me en zegt : mooie bloem !
    Nu zie ik je volgers terug en heb me erbij gezet.

    Nog veel haakplezier hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie anjer heb je er van gemaakt! (nu nog zo'n heel chique schaartje er aan) Ik kan me voorstellen dat je een extra holletje hebt gemaakt voor zo'n prachtige vingerhoed. Grappig, toen ik de bloem op José's blog zag dacht ik ook meteen aan een oplossing om de vingerhoed niet meteen kwijt te raken en dan ben ik niet eens van plan om deze bloem (die ik overigens wel heel mooi vind) te gaan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schitterend, en zo leuk gegroepeerd met die foto's half over elkaar heen. Hoe doe je dat toch? Met een speciaal programma?
    Bedankt voor je tips op mijn blogberichtje; 'k ben er nog niet uit, maar dat komt nog wel!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerdje die bloem en dan dat vingerhoedje ook al zo lief en een mooi oplossing zo .
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen al op dat vingerhoedje zou je op slag verliefd worden. en die heeft een mooi onderkomen gekregen in het holletje van de Anjer.
    Ik zag hem van de week ook staan op de blogger van jose. Ondanks de vele uurtjes die erin zitten is het een prachtig bloem geworden. dus je hebt wel eer van je werk.
    Nu maar hopen dat de katten er niet mee gaan spelen ;-)

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elizabeth, Picasa is een programma die de foto's archiveert en je kan er verschillende dingen mee doen zoals een foto recht maken of lichter of donkerder een bepaalde maat snijden en ook allerlei effecten en zoals je ziet een collage maken. Het is allemaal heel simpel en overzichtelijk.

    BeantwoordenVerwijderen