zaterdag 23 juli 2011

Een bloemetjes gordijn

Van alle leuke gekleurde bloemetjes ga ik een gordijn maken voor een ruit van de tussendeur in de gang.
Het patroontje van www.hallopeetje.blogspot.com   leent zich daar goed voor.
De hartjes en het vierkant in het wit en de bloemblaadjes alle kleurtjes die ik heb.
Het moeten er ongeveer 98 bloemen worden, ohhh nee toch lukt me dat wel ??? zóóóvéééeel !!!
Nou gewoon doorgaan misschien een systeempje in bouwen, eerst een stel hartjes dan daarop de bloemblaadjes en dan de laatste rand. Ik haak ze later aan elkaar dan kan ik zelf de kleuren van de bloemetjes rangschikken.



Een leuk vakantie werkje, over 2 weken, al moest ik er wel eerst een paar proberen
natuurlijk dat is de voorpret.


11 opmerkingen:

  1. Ow, wat wordt dat mooi!!!!! Een heel goed idee. Het wordt kleurrijk, maar niet te druk door al dat wit te gebruiken. Ik hoop dat het niet saai gaat worden, maar ach, je hoeft er nu nog maar (!) 89... Succes en veel plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kom ik net van mijn werk, tegenwoordig is het vaste prik laptop aan en even de blogjes nalopen. Ohh en wat een leuk idee, zomaar een bloemetje uit een oude Ariadne, wordt een gordijntje. dat lijkt me nu ook heel erg leuk voor mijn keukenraampje. of mijn hobbykamer 2 stroken aan elke kant. Ik vind die popcornsteek super bedacht. die ga ik ook nog maken. En het valt wel mee hoor want ze zijn best wel snel gehaakt.. dat kan jij wel!!!!
    Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat..

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee geweldig al zou ik een caravan hebben of tuinhuis zou ik dat zeker ook doen heeeeeel gezellig gaat dat worden!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee het te gebruiken voor een gordijntje!Mooi!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk idee....probeer 3 bloemetjes per dag .. dan is het binnen een maandje af ...kun je tussendoor nog andere haakwerkjes doen en wordt het niet saai...

    marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een goed idee Marjo dat ga ik doen dan heb ik een beetje houvast en komt het met een maand af. Ik zie mijn gangetje al op fleuren, fijn weekend Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, dit is erg leuk Roos... en nu volhouden...
    Ik zeg dat omdat ik hier ook zo'n project heb liggen van Hawaï bloemen.., maar daar is de binnenkant wit en de buitenrand in alle mogelijk denkbare kleurschakeringen... Ik zou er elke dag 4 doen.., nee dus...
    Maar dat gaat jou vast wel lukken, want met de granny squares ging je ook als een speer!

    Groetjes, fijn weekend, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, wat mooi!

    Echt prachtig, zal ik ze stiekem ook gaan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doen Ieke het haakt zo makkelijk weg. Ik heb er één in popcornsteek gemaakt maar voor een gordijntje wordt het te dik. Dus heb ik nu in verschillende kleurtjes het orginele patroontje van HalloPeetje.In één kleur lijkt me ook mooi transparant, dan kan je ze gelijk aan elkaar haken. Wat een mogelijk heden hé soms is het moeilijk kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zeg al die Bloemen voor je Raam, daar word je echt vrolijk van, wat een rust komt daar vanaf , voel ik, mijn oma Anna haakte die Roosjes op mutsen van de kinderen,het is en blijft apart,ik vind het ook zo super vrouwelijk,en wat moet jij geduldig zijn.een Roos voor jou,een Engelse dan.

    BeantwoordenVerwijderen