zaterdag 9 juli 2011

De vierkantjes groter maken of een losse verbinding

 Dat had ik van te voren moeten bedenken maar toen wist ik nog niet dat ik er zoveel zou maken en helemaal niet wat ik er mee wou doen. Het eerste patroon voordat ik dit Blog had, was van Busy Bessy en met de duidelijke uitleg lukte het me om een leuk vierkantje te krijgen. Na veel surfen op het Web mijn eigen Blog gemaakt om alle Granny's te kunnen zien. En nu heb ik er 30 verschillende patroontjes en ga ze met een open randje aan elkaar haken en als ik dat af heb een buitenrand verzinnen. Dus dit weekend ben ik onder de pannen en ideetjes opdoen bij de Bloggers!!!

5 opmerkingen:

  1. Mooie vierkantjes heb je zeker! Ik ben benieuwd naar het kleurrijke geheel. Pas maar op dat je de kat niet meehaakt, die ligt er kennelijk zo graag tussen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoe je zo vordert in de granny's en je bedenkingen over hoe en wat je ermee doet deelt met ons. Ook al zou je er uiteindelijk niets mee doen, het is al heerlijk om ermee bezig te zijn.
    de kleuren, het katoen en de combinaties van de diverse patroontjes.
    IK ben ook met verschillende granny's bezig via een Cal en ik zit er over te denken om ze in een mooie bewaardoos te bewaren.
    Misschien is het wel wat voor als ik ooit kleinkinderen heb. Oma's grannys puzzeldoos haha
    zoals ik vroeger met de knopendoos speelde. Dat lijkt me zo leuk.

    lieve groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een Cal is een Crochet along

    Bij een Cal gaat het erom dat je tegelijkertijd met een groep aan het zelfde project werkt. In het hobbydoosforum zijn ze daar mee bezig met Granny's, dan krijg je elke week een granny patroontje in je mailbox.
    Deze cal wordt gedaan door Henrieke en Elizabeth
    http://byieke.blogspot.com/ en Busy Bessy kan je denk al.
    Nu doe ik zelf nog niets met de verschillende granny's maar vind het leuk om ze te haken.
    Vandaar ook die bewaardoos waar ik het over had.
    De link naar het hobbydoosforum staan aan de rechterkant en als je een mail stuurt naar Ieke kan ze je denk wel verder helpen.
    Ik zal er binnenkort een blogje over maken.

    Lieve groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi
    wat een mooie blokjes heb je gehaakt.de kleuren zijn echt heel mooie kleuren.
    ik heb een vraag,ik zou voor mijn dochter een kussen maken met de blokjes waar je kat oplicht met zijn kin.
    nu heeft mijn zoon (die een beperking heeft)het patroon met stiften bewerkt ,dus het patroon is weg.
    nu is mijn vraag zou jij mij het patroon willen sturen. als je het wil doen zou ik daar heel blij mee zijn.
    alvast heel erg bedankt
    groetjes wallie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dineke zei

    hoi
    wat een mooie blokjes heb je gehaakt.de kleuren zijn echt heel mooie kleuren.
    ik heb een vraag,ik zou voor mijn dochter een kussen maken met de blokjes waar je kat oplicht met zijn kin.
    nu heeft mijn zoon (die een beperking heeft)het patroon met stiften bewerkt ,dus het patroon is weg.
    nu is mijn vraag zou jij mij het patroon willen sturen. als je het wil doen zou ik daar heel blij mee zijn.
    alvast heel erg bedankt
    groetjes wallie

    BeantwoordenVerwijderen