donderdag 21 juli 2011

De Kata Square's, 4 verschillende gemaakt

Nu wil ik wel iets moois gaan maken b.v. een sprei op m'n bed. Maar het idee dat ik dan veel grote dezelfde blokken moet maken vind ik niet leuk. Daar heb ik dan geen doorzettings vermogen voor en ga ik dan véél dingen tussendoor verzinnen en dan schiet dat sprei ook niet op. Ik kan beter de kleintjes van de klassieke Granny Square doen in verschillende kleurtjes of het bloemenmotiefje van Petra, het patroontje staat vanavond op haar blog. Van kleuren wordt ik altijd vrolijk van en al die bloemetjes zie ik wel zitten alleen als ik naar het buitenste randje kijk dan wordt het zo'n open sprei, iets vaster vind ik wel mooier. Nog maar even over nadenken en bij Drops video's kijken naar mogelijkheden waar Busy Bessy over schrijft.

Vandaag een beginnetje maken met de Circle of Friends Square naar het patroon van Busy Bessy(en staat ook op de Sampler, verkort) als ik er daar ook 4 van maak dan kan ik met de Kata's in iedergeval een kussen maken , elk blok is 20x20 van Phil cotton 3, gehaakt met haaknaald nr. 2 1/2. Als je Clusters maakt dan haak je wel gauw in de draad dus moet je de draad wel strak houden, niet zo fijn dus maar ze hebben ook zulke mooie pasteltinten dat ik daarvoor heb gekozen . Ook niet wetend dat er zoveel verschil in draad zit. Koffietijd en een beginnetje maken.........

8 opmerkingen:

  1. Supermooi zijn ze, Roos..., en dan in jouw tinten..werkelijk schitterend!
    Ik zou ook geen geduld hebben voor een heel sprei; ik houd ook van afwisseling en uitproberen..
    Wat ik zou grappig vind, is de linkerbeneden square van de bovenste foto; het lijkt wel een molentje doordat je de clusters in verchillende kleuren naast elkaar gemaakt hebt. Dat is echt leuk!
    By the way; ik ben nog niet "en vacances" hoor, duurt echt nog wel een weekje...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jouw Kata's zijn prachtig, heel anders weer door de kleuren maar ook de onderlinge afwisseling van kleuren.
    Ik heb het zelfde: steeds hetzelfde vierkantje wordt saai.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zelfde vierkantje is misschien wel saai Angelique maar het geeft wel een mooie harmonie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een variatie kun je maken door te spelen met kleuren. Ik blijf het prachtige square vinden. Ik heb het probleem met de clusters nog niet gevonden. Grrr, daar kan ik niet tegen. Morgen nog maar even goed vergelijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ieke sorry ik heb me verteld, ik had de laatste witte rand niet mee geteld. Dit is het orginele patroon en niet de ingekorte versie, sorry voor al die moeite. Ik was er zo van overtuigd, Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja... echt mooi, alle vier!
    Leuk hoor, dat gespeel met kleuren..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kan merken dat je veel met kleur bezig bent, omdat je ook schildert. de combinaties zijn altijd heel mooi bij elkaar uitgekozen.
    En voor een kussen...mijn dochter zou er een moord voor doen, die is gek op roze tinten..
    Ik ga ook meer mijn best doen en op kleuren letten. Ik laat me voor de volgende square inspireren door het keukenservies ;-)


    grtj Petra

    BeantwoordenVerwijderen