zaterdag 11 juni 2011

Gehaakte Vlinder

Het patroon van het gele vlindertje (op de boomstam),

Haak 8 lossen en sluit met halve vaste tot een ring.
Haak 3 lossen voor het eerste stokje en 2 stokjes, daarna 3 lossen 3 stokjes tot je 8 groepjes hebt.
Sluit met een halve vaste in de laatste losse van het eersts stokje.(de 3 lossen)

Sla nu de stokjes over. Haak in de boog van lossen: 1 vaste,2 stokjes,1 dubbl. stokje, 2 stokjes, 1 vaste. Na het laatste boogje haak je af met een halve vaste op het middelste stokje.
Haak nu 10 lossen en vouw de bloem dubbel. De 10 lossen doe je er omheen en zet het met een halve vaste vast.
Voor de sprieten haak je 10 lossen. Op de uit eindjes doe je een knoopje en dan doe je dit door de lossen van het lijfje heen.

Veel plezier er mee.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Rozewiezewo, Dank je wel voor je berichtje om mijn blog, Leuk he dat bloggen, naast haken en borduren ben ik er helemaal verslaafd aan geworden. Moet me echt inhouden om niet alles tegelijk te willen plaatsen.
    Jou blog ziet er ook leuk uit, en je hebt al veel leuke dingen gemaakt, die kussen is superrrr.
    En die plastic tassen, Tja dat heb ik ook nog in mijn hoofd, maar ik heb toch liever een draadje denk ik.
    Zoals die vlinder, heb ik ook gemaakt van cadeaulint, maar kreeg er zo kramp van in mijn vingers. dat hou je dan niet lang vol
    Ik ben je eerste volger, Ik zag het eerst niet staan want je hebt het helemaal onderaan gezet.
    Denk dat het bovenaan beter opvalt.
    Maar net als jij ben ik na jaren weer gaan haken en breien,borduren, vergeten hobby's, die ik nu met plezier weer doe, het heeft me een beetje door een vervelende periode heen getrokken.
    En nu kan ik niet meer stoppen. (haha)
    heel veel succes met je blog en nu je bij de volgers staat kan ik je updates zien.
    Een hele prettige PInksterweekend gewenst.
    Lieve groetjes - Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Petra voor je leuke reactie en je bent de eerste dus het begin is er. Ik heb je raad opgevolgd en de volgers bovenaan gezet. Het is even puzzelen hoe alles in z'n werk gaat dit is mijn eerste Blog en ik vind het super leuk. Wat heeft iedereen een productie ik doe niks anders dan kijken. Is er ook een lijst met alle handwerkende Bloggers ??? Of kijk je steeds via via??? Ik ben vandaag wezen wandelen en fotograferen in de Biesbosch, prachtig was het daar en heerlijk zonnig, jij ook fijne dagen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,

    Ik kijk altijd via via, dan zie ik een leuk blog bericht staan bij volgers, en zo volg je steeds meer bloggers. krjg je steeds meer feedback.
    Ik wordt er steeds creatiever van. Het is zo leuk om te doen.
    Het is inderdaad even puzzelen maar je wordt er steeds handiger in.
    Wat zo leuk is aan bloggen dat je een stukje over je zelf kwijt kan, hoeft niet perse handwerken te zijn.
    En de Bieshbosch dat is een geweldige mooie omgeving, ben heel benieuwd naar je foto's.

    Ik vertrek zo naar Goringchem, heb wat moois gekocht op Marktplaats en dat ga ik zo ophalen.
    hoop het vanavond te laten zien op mijn blog.

    Lieve Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen